همشهری آنلاین: پلیس مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و امارات متحد عربی به منظور گسترش همکاری های امنیتی مرزی سند همکاری امضاء کردند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، این تفاهمنامه به امضاء سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و سرهنگ ستاد دریابان "ابوخلیفه المحیری" سرپرست مرزبانی امارات متحده عربی رسید.
 
براساس این گزارش،طبق این تفاهمنامه دو طرف بر مبارزه جدی و بی امان با تردد های غیر قانونی ، قاچاق کالا و موادمخدر تأکید کردند.
 
در حاشیه امضاءاین تفاهمنامه سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی ناجا در جمع خبرنگاران گفت: موضوعات مرزی،‌ تعامل و همکاری‌ گاردهای ساحلی، ارتقای همکاری‌ها،‌ افزایش ارتباطات بی‌سیمی، جلوگیری از درگیری‌های بی‌مورد میان نیروهای دو کشور در آب‌های ساحلی خلیج فارس، کمک به دستگیری قاچاقچیان و جلوگیری از قاچاق محور تفاهم‌نامه و گفت‌وگوهای طرفین بود.

وی افزود:‌ جلوگیری از فعالیت و دخالت کشورهای ثالث در آب‌های مشترک دو کشور و کنترل مرزهای مشترک، جلوگیری از ورود افراد غیر مجاز و تجاوز به حریم دو کشور توسط شناورها نیز از دیگر مباحث مطرح شده بود.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی تصریح کرد:روند همکاری دو کشور در زمینه مرزبانی و دریابانی افزایش داشته و رو به رشد است.امنیت دریای عمان و خلیج فارس باید توسط کشورهای منطقه تأمین شود و کشورهای دیگر نباید در این عرصه دخالت کنند.

سردار رضایی افزود:پیشنهاد برگزاری اجلاس مشترک کشورهای حاشیه‌ خلیج فارس و دریای عمان را برای تأمین امنیت منطقه مطرح کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: دو کشور در این جلسه بر جلوگیری و مبارزه با انواع قاچاق در خلیج فارس تأکید کرده‌اند و قرار است تا در دو ماه آینده طرحی اجرا شود تا قاچاقچیان مهار شوند.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی در ادامه گفت:قرار است اماراتی‌ها برای جلوگیری از قاچاق سوخت از کشورمان به امارات حساسیت بیشتری به خرج دهند و برخورد جدی کنند و از قاچاق کالاهای ضد فرهنگی و ممنوعه به کشورمان جلوگیری کنند.

سرهنگ دریابان ابوخلیفه المحیری سرپرست گارد ساحلی امارات متحده عربی درباره اقدامات پلیس امارات برای جلوگیری از قاچاق کالا گفت: هیچ کالایی از امارات به ایران قاچاق نمی‌شود و اگر مشاهده کنیم به شدت برخورد کرده و به دستگاه قضایی معرفی می‌کنیم.

وی افزود: هدف از برگزاری این نشست تأمین امنیت منطقه و آبهای خلیج فارس است و ورود غیر مجاز اتباع خارجی افغانی و پاکستانی از طریق مرزها ایران و دزدی دریایی یکی از دغدغه‌های ما در تأمین امنیت آبهای خلیج فارس به شمار می‌رود. مرزهای ایرانی در شمال خلیج فارس طولانی است و گاهی کنترل این مرزها مشکل می‌شود.

کد خبر 81281

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز