فرمانده پلیس‌راه کشور گفت: تست سلامت رانندگان شامل تست اعتیاد و الکل از امروز در جاده‌های سراسر کشور آغاز شد.

سرهنگ علیرضا اسماعیلی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: مرحله دوم تست سلامت رانندگان به‌منظور ارتقای امنیت تردد مسافران در جاده‌های کشور اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در اجرای این طرح از تردد رانندگانی که مواد‌مخدر و مشروبات الکلی مصرف کرده باشند، ممانعت خواهد شد، عنوان کرد: سلامت رانندگان که دارای حرکات نامتعارف، غیرمعمول و مشکوک به مصرف مواد‌مخدر و نوشابه‌های الکلی باشند، پس از توقف وسایط نقلیه آنها با استفاده از کیت‌های تست مواد‌مخدر و الکل مورد بررسی و آزمایش قرار خواهد گرفت.

فرمانده پلیس‌راه کشور تاکید کرد: درصورت مثبت بودن تست مذکور از ادامه حرکت وسیله نقلیه جلوگیری و راننده متخلف ضمن تشکیل پرونده‌ برای اعمال مجازات تحویل مراجع قضایی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه آمارها نشان می‌دهد بین 8 تا 10 درصد رانندگان ناوگان عمومی مصرف مواد‌مخدر دارند، تصریح کرد: مرحله اول تست سلامت رانندگان با آزمایش تست اعتیاد مواد‌مخدر از ابتدای امسال در جاده‌های کشور اجرایی شد که در مرحله دوم تست الکل به آن افزوده شد.

فرمانده پلیس‌راه کشور با اشاره به اینکه کیت‌های تست الکل به میزان لازم خریداری و در اختیار گشت‌های پلیس‌راه در جاده‌های کشور قرار داده شده است، گفت: پلیس در تابستان امسال تمامی رانندگان وسایط نقلیه ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای اعم از مسافربری و باربری سبک و سنگین و عمومی و شخصی مشکوک را مورد تست سلامت قرار می‌دهد و با متخلفان بدون اغماض برخورد می‌کند.

وی تصریح کرد: کیت‌های جدید تست سلامت ظرف مدت زمان کمتر از 2 دقیقه بانمونه‌برداری از بزاق دهان رانندگان آنهایی را که طی 24ساعت گذشته مواد‌مخدر و مشروبات الکلی مصرف کرده باشند را مشخص می‌کند.

کد خبر 84772

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز