پنجشنبه ۱ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۷:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: "برای شب چهارشنبه پایان سال که احتمال دارد مشکلاتی مانند افزایش خرید و فروش مواد آتش زا و گسترش ترافیک روی دهد،‌ برنامه ویژه‌ای درنظر گرفته‌ایم."

 به گزارش واحد مرکزی خبر، سرهنگ محسن خانچرلی معاون عملیات نیروی انتظامی تهران بزرگ در سومین همایش بررسی خطرات بازی با آتش و مواد محترقه افزود: استفاده از برخی از مواد آتش زا مانند ترقه‌های مخصوص اسباب بازی و ترقه سیگارت که فقط صدا تولید می‌کنند و خطر ندارند و فشفشه‌ها و وسایل نورافشانی که در اعیاد و جشن‌ها استفاده می‌شود، مجاز است.

وی گفت: متاسفانه برخی افراد ناآگاه، فرصت طلب و سودجو با تهیه و توزیع انواع مواد محترقه و وسایل آتش زا باعث ایجاد اختلال در نظم و امنیت عمومی می‌شوند و هماهنگی لازم با مقامات قضایی برای برخورد با متخلفان و سودجویان صورت گرفته است.

معاون عملیات نیروی انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه هدف پلیس استقرار نظم و امنیت و تامین آسایش عمومی شهروندان است گفت: ماموریت پلیس از 27 اسفند آغاز می‌شود؛ بیش از 85 کلانتری در این باره فعالند و معاونت‌های عملیات، یگان ویژه، یگان امداد، سرکلانتری‌ها و ادارات تابعه نیز همکاری می‌کنند.

خانچرلی با اشاره به این که 268 نقطه حادثه خیز در شهر تهران در شب چهارشنبه آخر سال شناسایی شده است، گفت: از دو ماه پیش شناسایی انبارهای نگهداری و ذخیره مواد محترقه و همچنین افراد و فروشندگان این مواد را شروع کرده‌ایم.

به گفته وی، تاکنون 4834 عدد ترقه ، 200 کیلو اکلیل و سرنج بسته بندی شده، 1834 کپسول صوتی و 50 نارنجک صوتی کشف شده است. همچنین 60 تن اکلیل در انبارهای ری پلمپ شده است‌.

معاون عملیات نیروی انتظامی تهران بزرگ با قدردانی از صدا و سیما برای تولید و پخش برنامه هایی برای آگاهی جوانان و خانواده‌ها، افزود: این برنامه‌ها نقش موثری در کاهش حوادث شب چهارشنبه پایان سال دارد

کد خبر 75653

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز