همشهری آنلاین: معاون حفاظت و پیشگیری سازمان آتش‌نشانی تهران، از آماده‌باش کامل نیروهای آتش‌نشانی در شب چهارشنبه آخر سال 87 خبر داد.

داوود براتی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این که موضوع شب چهارشنبه آخر سال یکی از دغدغه‌های ایمنی کلان‌شهر تهران است، گفت: باید اقدامات مربوط به کاهش حوادث احتمالی چهارشنبه سوری به صورت کامل دیده شود و مسایل مورد نظر در دستگاه‌های مختلف متولی، هم‌پوشانی نداشته باشد. [چطور مانع آتش‌سوزی شویم؟]

وی افزود: به طور مثال اگر ساختمانی با کاربری خاصی ناایمن باشد، ممکن است در شب چهارشنبه سوری با انداختن یک مواد محترقه کوچک مورد آسیب قرار گیرد.

معاون حفاظت و پیشگیری سازمان آتش‌نشانی تهران، در ادامه با اشاره به این که موضوع فرهنگ‌سازی در یک شب هویت پیدا نمی‌کند، بر لزوم فرهنگ‌سازی طولانی مدت و زنده نگهداشتن سنت‌های قدیمی در این شب باستانی تاکید کرد و گفت: باید بررسی شود که علل تغییر رفتار ایرانیان طی چند سال اخیر چه بوده است. [چطور با آتش مقابله کنیم؟]

وی در ادامه از آماده‌باش 170 گروه استقراری در مراسم شب چهارشنبه آخر سال خبر داد و افزود: 85 ایستگاه آتش‌نشانی تهران در این شب آماده‌باش بوده و ماموران ایستگاه‌های آتشنشانی هم در 85 نقطه حادثه‌خیز پایتخت مستقر خواهند شد. همچنین نزدیک به 40 هزار تاکسی مجهز به کپسول آتش‌نشانی در چهارشنبه سوری امسال به کار گرفته خواهند شد.

وی افزود: حدود 130 نیروی ستادی و موتورسوار مجهز به کپسول خاموش‌کننده نیز در حالت آماده‌باش به سر خواهند برد.

به گفته براتی، سال 86 با پنج مصدوم و آتش‌سوزی‌هایی با خسارت‌های کم، کم‌خطرترین چهارشنبه آخر سال طی شش سال گذشته بوده است و 90 درصد آتش‌سوزی‌های چهارشنبه سوری سال گذشته در معابر و گذرگاه‌ها رخ داده بود.

وی از شب چهارشنبه آخر سال 84 به عنوان خطرناک‌ترین چهارشنبه سوری نام برد و در این باره گفت: در سال 84 طبق گزارشات آتش‌نشانی تهران 9 تن مصدوم شدند و حدود 139 مورد آتش‌سوزی در پایتخت رخ داد.

معاون حفاظت و پیشگیری سازمان آتش‌نشانی تهران، با اشاره به این که مردم نباید از مواد محترقه خطرناک و غیرمجاز در مراسم چهارشنبه سوری استفاده کنند، گفت: مردم در استفاده از مواد محترقه کم‌خطر هم باید نکات ایمنی را رعایت کنند، چون حتی اگر یک فشفشه روشن نیز در اثر بی‌دقتی و رعایت نکردن نکات ایمنی به داخل یک محوطه مانند بالکن و یا آپارتمانی پرتاب شود می‌تواند به یک آتش‌سوزی بزرگ منجر شود.

وی تصریح کرد: مردم باید از روشن کردن آتش در نزدیکی پنجره، درخت و مواد اشتعالزا خودداری کنند.

براتی تصریح کرد: در روزهای پایانی سال در خانه‌تکانی، خانواده‌ها لوازم اضافه خانه‌هایشان را در بیرون از ساختمان قرار می‌دهند، هر چند رویکرد شهرداری طی چند سال اخیر در این روزها پاکسازی کامل معابر از این رو مواد اشتغالزا بوده است، اما مردم هم در این رابطه باید توجه کامل‌تری داشته باشند.

کد خبر 76505

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز