همشهری آنلاین: نیروی انتظامی اعلام کرد این نیرو با اخلالگران نظم عمومی و نیز فروشندگان، توزیع کنندگان و مصرف کنندگان موار خطر آفرین برخورد خواهد کرد.

به گزارش ایلنا در اطلاعیه‌ای که از سوی نیروی انتظامی به مناسبت چهارشنبه آخر سال منتشر شد آمده است: اقوام ایرانی از دیرباز پایبندی به آیین و سنن کهن را به عنوان یکی از ویژگی‌های هویتی خود حفظ کرده و در پایداری آن کوشیده‌اند، چرا که پاسداشت آیین‌ها، ایرانیان را گرد یکدیگر آورده و پیوندی ناگستنی در میان آنان پدید آورده است.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: اکنون که در آستانه آغاز سالی دیگر قرار داریم، مردم مسلمان ایران آماده برگزاری جشن و شادمانی هستند تا روحی تازه و با نشاط در کالبد جامعه دمیده شود و در این میان باید نگاه ویژه‌ایی به «چهارشنبه آخر سال» داشت، چرا که ایجاد انحراف در فرهنگ و باورهای مردم، همواره به عنوان عاملی در جهت از بین بردن هویت ملی ـ مذهبی ایرانیان مدنظر دشمنان این مرز و بوم قرار داشته است که از مصادیق این انحراف می‌توان به ورود قاچاق مواد محترقه و انفجاری که فاقد استانداردهای لازم نیز هستند، اشاره کرد.

از تبعات استفاده از مواد محترقه قاچاق و غیراستاندارد نیز نمی‌توان گذشت که خود هزینه‌های سنگینی را چه به لحاظ مالی و چه به لحاظ روحی در خانواده‌ها و جامعه‌ها بر جای می‌گذارد. در سال گذشته با مشارکت و همدلی هموطنان و همکاری و تعامل سازمان‌ها، نهادها و رسانه‌های خاطره‌ایی خوش از شبی آرام با کمترین خسارت‌های مالی و جانی داشتیم. در سال جاری نیز انتظار می‌رود همانند سال گذشته با همکاری و مشارکت مردم، رسانه‌ها و سازمان‌ها شاهد ایجاد فضایی در خور شان فرهنگ مردم ایران بوه و با درک مخاطرات در این ایام مانع بروز خطرات و سوانح شویم که در این راستا نیروی انتظامی تدابیر لازم برای برگزاری مراسم چهارشنبه آخر سال، 27 اسفند ماه دیده است.

در ادامه این اطلاعیه عنوان شده است: خرید و فروش مواد خطرآفرین و ایجاد صدا و انفجار و مزاحمت اکیدا ممنوع است و با فروشندگان، توزیع‌کنندگان و مصرف‌کنندگان برخورد خواهد شد. ماموران انتظامی در این شب در کنار مردم حضور می‌یابند و با افرادی که مانع آرامش و سلامتی وامنیت مردم شوند، با قاطعیت برخورد می‌کنند. نیروی انتظامی موظف است با اخلالگران در نظم و امنیت عمومی برخورد کند، بنابراین با افرادی که خارج از محدوده‌های تعیین شده برای برگزاری جشن، شرایط سلب آسایش عمومی را فراهم کنند، برخورد می‌شود.

توقیف وسایل نقلیه متخلفان و بازداشت مخلان نظم و امنیت عمومی از جمله وظایف ماموران در این ارتباط است، ضمن این که گذراندن ایام تعطیلات نوروز در بازداشت با هماهنگی دادستانی از جمله مجازات‌های در نظر گرفته شده برای متخلفان در این باره است. برگزاری مراسمی به دور از آسیب‌های اخلاقی، جانی و مالی، خواسته مردم و پلیس است و در همین ارتباط هرگونه اقدام لازم از سوی خدمتگزاران جامعه در جهت تامین امنیت یکایک افراد به عمل می‌آید و امید است مردم با حضور خود در کنار فرزندانشان در نزدیک خانه خود، پلیس را در این زمینه یاری داده و همچون گذشته، سهم خود را در تامین امنیت منظور کنند تا ضمن پیشگیری‌های لازم، زمینه بروز تهدیدات از میان برود. 

کد خبر 76898

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز