یکشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۱:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: بر اساس اطلاعات موجود یک سوم مدارس کشور که بیشتر در شهرها هستند به صورت دونوبته اداره می‌شوند.

به گزارش مهر ، مرتضی رئیسی یکشنبه (16 فروردین)  در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان این خبر اظهار داشت: جهت تبدیل مدارس دو نوبته به مدارس یک نوبته اعتباری حدود 30 هزار میلیارد تومان نیاز است.

وی با بیان این که در سال گذشته 22 هزار و 800 کلاس درس در سراسر کشور احداث و به آموزش و پرورش تحویل داده شده است، اظهار داشت: این تعداد کلاس درس در قالب 4800 پروژه و 3.5 میلیون مترمربع و با اعتباری بالغ بر 1500 میلیارد تومان احداث شده است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور افزود: این پروژه‌‌ها یا به صورت جایگزینی پروژه‌های تخریبی بوده یا پروژه‌های جدیدی بوده که در مناطق مسکونی جدید ساخته و به بهره‌ برداری رسیده است.

وی با اظهار امیدواری نسبت به بهره برداری از پنج هزار پروژه جدید و مقاوم سازی یک هزار پروژه در کشور، گفت: مجموع اعتبارات دولتی سازمان نوسازی بیش از 15 هزار میلیارد ریال است که کمک‌های خیرین را نیز باید به این اعتبار اضافه کنیم.

رئیسی با اشاره به اینکه مجموع تعهدات خیرین در سال گذشته 600 میلیارد تومان بوده است، گفت: مردم از دولت در این زمینه پیشی گرفته‌اند و یکی از اولویت‌‌های ویژه ما در سال جدید تأمین اعتبار پروژه‌‌های مردمی است که در سال‌‌های قبل شروع شده و هنوز به بهره‌ برداری نرسیده‌اند.

کد خبر 78213

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز