دوشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۶:۳۲
۰ نفر

علی‌اصغر محمدی: مدتی است که عده‌ای به فروش مدارس خیر‌ساز اقدام کرده‌اند که مخالف قانون است.

با فروش و اجاره مدرسه خیر‌ساز برای حفظ حقوق خیران مدرسه‌ساز به شدت برخورد خواهیم کرد. آموزش و پرورش حق تغییر کاربری مدارس خیر‌ساز را به جز با جلب‌نظر خیران ندارد. تغییر نام مدرسه خیر‌ساز هم  بدون اجازه خیر هرگز ممکن نیست.

واگذاری اداره امور مدارس خیر‌ساز به سایر دستگاه‌ها، غیرمجاز است. این چند جمله بخشی از سخنان اخیر رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور در جمع خبرنگاران است که روی خروجی خبرگزاری‌ها آمده ‌است.

با توجه به سخنان رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز چند سؤال پیش می‌آید:
1- عده‌ای که اقدام به فروش یا اجاره مدارس خیر‌ساز کرده‌اند چه افراد،  گروه یا... هستند؟ چرا تاکنون اقدام نشده است؟

2- اصولا مگر می‌شود که مدرسه‌ای را بدون هماهنگی با وزارت آموزش و پرورش فروخت یا اجاره داد؟ البته شاید موردی مستند وجود دارد که شما به صراحت از آن سخن می‌گویید؛ در این صورت چرا تا کنون سکوت کرده‌اید؟

3- شما تهدید کرده‌اید که به شدت برخورد خواهید کرد، با کی و چگونه؟

4- چگونه است که آموزش و پرورش به‌عنوان متولی امر تعلیم و تربیت این مرز و بوم حق تغییر کاربری مدارس خیر ساز را ندارد؟

آیا این موضوع را دستگاهی غیر از وزارت آموزش و پرورش مطرح کرده‌است؟ شما که بارها در همایش تجلیل از خیرین مدرسه‌ساز در زیبا‌کنار تاکید می‌کردید وزیر آموزش و پرورش طرح‌های بسیار خوبی دارد که مخالفان نمی‌گذارند اجرا شود،  خدایا مخالفان وزیر را.... حال چه شده که به یکباره با آنها مخالفت می‌کنید؟

یقینا به خاطر دارید که بحث واگذاری امور مدارس به سایر دستگاه‌ها را وزیر آموزش و پرورش در همایش زیبا‌کنار مطرح کرد که البته حمایت شما را نیز به‌دنبال داشت.

از سوی دیگر، این اظهارات رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز در حالی است که معاون مشارکت‌های مردمی وزیر آموزش و پرورش اخیرا بحث اصلاح آیین‌نامه‌های مشارکت در آموزش و پرورش را مطرح کرده‌است.

فرشاد ابراهیم پور، معاون مشارکت‌های آموزش و پرورش تاکید کرد: در اصلاح آیین‌نامه مدارس خیر‌ساز،  اداره بخش وسیعی از مدارس به افراد صلاحیت‌دار واگذار خواهد‌شد.
جا دارد رئیس محترم جامعه خیرین مدرسه‌ساز به این سؤال پاسخ دهد که هدف خیرین از ساخت مدرسه در کشور چیزی ‌جز بهبود کیفیت نظام تعلیم و تربیت آینده‌سازان این مرز و بوم است؟

موضوع واگذاری برخی از مدارس به شهرداری‌ها از مدت‌ها پیش به‌عنوان یک موضوع مطرح شد.

وزیر آموزش و پرورش بارها بر این موضوع تاکید کرد که ساخت و ساز مدارس بر عهده آموزش و پرورش نیست و ما تنها وظیفه ارائه آموزش به دانش‌آموزان را داریم، اما آنچه مسلم است اینکه فحوای سخنان رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز، مبین چنین هدف والایی نیست!

کد خبر 80025

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز