سه‌شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۲:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرکل آموزش و پرورش راهنمایی از اجرای طرح «ارتقای مشروط» و «خودارزیابی» برای پیشگیری از مردود شدن دانش‌آموزان این مقطع در صورت تصویب شورای عالی آموزش و پرورش در سال جاری خبر داد

منوچهر فضلی‌خانی در گفت‌وگو با ایسنا، در توضیح این خبر گفت: با اجرای این طرح که جزییات آن پس از تصویب نهایی اعلام می‌شود، از مردود شدن دانش‌آموزان این مقطع و پیامدهای منفی آن به طور قطع پیشگیری خواهد شد.

این مقام مسئول در عین حال ارتقای مشروط را طرحی برای انتقال دانش‌آموز مردودی به مقطع بالاتر تحصیلی و البته به شرط قبولی در دروس مورد نظر مطابق با برنامه‌ریزی که توسط آموزش و پرورش انجام می‌شود، توصیف کرد.

وی با اشاره به مجموع برنامه‌های در نظر گرفته شده برای کاهش مردودی در مقطع راهنمایی، از اجرای طرح‌هایی همچون «اصلاح آیین‌نامه‌ ارزشیابی تحصیلی و تربیتی»، طرح «پیشرفت تحصیلی» و «ارتقای آموزش‌های جبرانی» خبر داد که هم‌اکنون در حال اجراست.

مدیرکل آموزش و پرورش راهنمایی بر این اساس خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح‌ها، هم‌اکنون نرخ قبولی دانش‌آموزان این مقطع به بیش از 94 درصد ارتقا پیدا کرده که این امر بی‌سابقه است.

وی در عین حال یادآور شد: بر اساس آمار، نرخ قبولی دانش‌آموزان به طور متوسط باید سالانه دو تا سه درصد افزایش پیدا ‌کند.

فضلی‌خانی در خاتمه اظهار امیدواری کرد که طرح ارتقای مشروط و خودارزیابی دانش‌آموزان راهنمایی برای حذف مردودی از این مقطع در شورای عالی آموزش و پرورش به تصویب برسد.

کد خبر 78423

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز