شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۷:۵۸
۰ نفر

گروه اجتماعی: مطرح شدن بحث تعطیلی دانش‌آموزان ابتدایی در روزهای پنجشنبه از سوی معاون آموزش و نوآوری وزارت آموزش و پرورش واکنش‌های مختلفی را به‌دنبال داشت.

معاون آموزش و نوآوری وزارت آموزش و پرورش در جمع فرهنگیان کرمان گفت: درصورت تصویب شورای‌عالی آموزش، مدارس ابتدایی در روزهای پنجشنبه تعطیل می‌شود.

عباس رهی معتقد است که در دوره ابتدایی دانش‌آموزان زود خسته می‌شوند و باید بیشتر اوقات این افراد با خانواده‌ها سپری شود.  به گفته وی، یکی دیگر از دلایل این پیشنهاد بیشتر بودن زمان کار معلمان دوره ابتدایی در مقایسه با دیگر دوره‌های تحصیلی است.

تعطیلی در دستور کار نیست

به‌دنبال مطرح شدن بحث تعطیلی دانش‌آموزان دوره ابتدایی درصورت تصویب شورای‌عالی آموزش و پرورش، دبیر کل این شورا تصریح کرد: موضوع تعطیلی مدارس ابتدایی در روزهای پنجشنبه در شورای‌عالی آموزش و پرورش مطرح نیست.

مهدی نوید‌‌ادهم پیش‌بینی کرد این طرح در سال تحصیلی 89-88 مورد بررسی قرار گیرد.

دبستان‌ها از سال آینده پنجشنبه‌ها تعطیل

در همین حال مدیرکل دفتر پیش دبستانی و ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از اجرای طرح تعطیلی مدارس ابتدایی در روز‌های پنجشنبه از سال تحصیلی آینده خبر داد. علیرضا رحیمی این را هم اضافه کرد که اگر شورای‌عالی وزارت آموزش و پرورش این طرح را تصویب کند، قطعا این قانون از سال تحصیلی آینده اجرا می‌شود.

وی تاکید کرد: درصورت اجرای این طرح، تعداد روزهای حضور معلمان ابتدایی از 6 به 5 روز کاهش می‌یابد. البته باز هم نسبت به معلمان دوره‌های راهنمایی و متوسطه یک روز بیشتر در مدرسه حضور دارند.

تعطیلی پنجشنبه به نفع معلم و دانش‌آموز

از سوی دیگر، یکی از کارشناسان آموزش و پرورش به همشهری گفت: درصورت اجرای طرح تعطیلی روزهای پنجشنبه مدارس ابتدایی، تبعیض ساعت کار بین معلمان دوره ابتدایی با دوره‌های راهنمایی و متوسطه تا حدودی کم می‌شود.

وی تصریح کرد: تدریس همه دروس در دوره ابتدایی به‌عهده یک نفر است؛ ادامه این روند نیازمند به‌روز شدن دانش و مطالعه کافی از سوی معلم است که با توجه به‌حضور تمام وقت معلمان ابتدایی فرصت این کار کمتر پیش می‌آید.

به گفته این کارشناس آموزش و پرورش، اجرای این طرح موجب جلوگیری از خستگی دانش‌آموزان می‌شود. از سوی دیگر، دانش‌آموزان نیاز دارند زمان بیشتری را در کنار خانواده باشند.

این نظرات در حالی بیان می‌شود که در برخی از مدارس برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی، کلاس‌های فوق برنامه خارج از تقویم آموزشی برگزار می‌کنند.

با توجه به‌نظرات مسئولان آموزش و پرورش در باره لزوم تعطیلی مدارس ابتدایی در روزهای پنجشنبه این سؤال پیش می‌آید که اگر دانش‌آموزان ابتدایی زود خسته می‌شوند و... هدف از اینکه برای آنها کلاس‌های فوق برنامه در نظر می‌گیرند، چیست؟

کد خبر 79337

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز