چهارشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۴:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا و گوردون براون نخست وزیر انگلیس در مذاکرات خود در لندن درباره موضوع هسته‌ای ایران نیز گفت و گو کردند.

به گزارش ایرنا، اوباما و براون در کنفرانس خبری مشترکی که پس از دیدار امروز 12 فروردین  خود در لندن برگزار کردند، در سخنان خود اشارات کوتاهی به موضوع هسته‌ای ایران داشتند.

نخست وزیر انگلیس گفت: ما امیدواریم که ایران انتخاب درستی انجام بدهد و از مزایای خواست جامعه بین‌المللی برای انجام مذاکره بهره‌مند شود.

رئیس جمهوری آمریکا نیز در این باره اظهارداشت: آمریکا و انگلیس خود را به تعقیب دیپلماسی در قبال ایران متعهد می‌دانند که آینده بهتری را به جمهوری اسلامی پیشنهاد می‌کند.

وی افزود: البته اگر ایران آمال نظامی هسته‌ای خود را ترک کند.

باراک اوباما در این کنفرانس خبری همچنین گفت که در دیدار با دیمیتری مدودف رئیس جمهوری روسیه در حاشیه اجلاس سران گروه 20 در لندن درباره مسائل مختلف از جمله ایران و موضوع عدم اشاعه هسته‌ای گفت و گو خواهد کرد.

همشهری‌آنلاین یادآور می‌شود که پیش از این کنفرانس هم این دو در ملاقات خود راه‌های تدوین راهبرد مشترک برای مقابله با بحران اقتصادی جاری را بررسی کردند.

[دیدار بروان - اوباما در لندن]

اجلاس گروه 20 قرار است فردا با حضور سران کشورهای اروپا در لندن برگزار شود.

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا شب گذشته  تحت تدابیر شدید امنیتی وارد لندن شد تا  در اجلاس گروه 20 متشکل از وزرای دارایی و روسای بانک‌های مرکزی 19 کشور آرژانتین، استرالیا، برزیل، کانادا، چین، فرانسه، آلمان، هند، اندونزی، ایتالیا، ژاپن، مکزیک، روسیه، عربستان، آفریقای جنوبی، کره جنوبی، ترکیه، انگلیس، ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا شرکت کند

کد خبر 77948

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز