یکشنبه ۹ فروردین ۱۳۸۸ - ۰۶:۳۶
۰ نفر

هشهری‌آنلاین: هزاران تظاهرات‌کننده انگلیسی که از موج بیکاری، کمبود نقدینگی، بی‌عدالتی و سیاست‌های اقتصادی کشورهای به اصطلاح برتر اقتصادی دنیا به خشم آمده‌اند

شنبه در مرکز لندن جمع شدند تا اعتراض خود را به گوش سران گروه 20 برسانند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سازمان‌دهندگان این تظاهرات که ادامه خواهد داشت اعلام کرده‌اند که بیش از 40 هزار نفر با حضور در خیابان‌های مرکزی لندن به سیاست‌های ناعادلانه اقتصادی قدرت‌های بزرگ اعتراض خواهند کرد. [تصاویر تظاهرات لندن علیه گروه 20]

رهبران کشورهای عضو گروه 20 پنجشنبه این هفته در لندن تشکیل جلسه می‌دهند تا به بررسی راه کارهای مقابله با بحران اقتصادی کنونی بپردازند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات که از اقشار مختلف مردم بویژه اعضای گروه‌های مدافع محیط زیست، سازمان‌های خیریه، اتحادیه‌های کارگری و تجاری، تشکل‌های مذهبی و سازمان‌های صلح طلب و ضدجنگ هستند شعار "عدالت، اشتغال و محیط زیست پاکیزه برای همه مردم" سر می‌دهند.

تظاهرکنندگان همچنین پلاکاردهایی با خود حمل می‌کنند که بر روی برخی از آنها نوشته شده است: مردم را در اولویت قراردهید، پول مالیات دهندگان را به بانکداران فاسد ندهید، ما مخالف سرمایه‌داری لجام گسیخته هستیم، در راه اشتغال و آموزش سرمایه‌گذاری کنید نه جنگ و اشغالگری.

صدها نیروی پلیس نیز برای برقراری نظم و امنیت در جریان در راهپیمایی در خیابان‌های مرکزی لندن حضور دارند.

"برندان باربر" دبیر کل کنگره اتحادیه‌های کارگری انگلیس در میان تظاهرات‌کنندگان گفت: خشم ما به دلیل بحران مالی کنونی و دلیل بi وجود آمدن آن است. ما همچنین به دلیل افزایش فاصله میان فقیر و غنی به خشم آمده‌ایم.

باربر افزود: این حق ماست که برای از دست دادن شغل‌ها و خانه‌هایمان عصبانی باشیم. میلیاردها انسان در سراسر دنیا تحت تاثیر این بحران مالی گرسنه مانده‌اند و دوست دارند خشم خود را نسبت به حرص و طمع آنانی که پاداش‌های آنچنانی دریافت و از پرداخت مالیات نیز فرار می کنند نشان دهند.

"ما علاوه بر خشم خود، امید هم داریم. امید ما سازمان‌ها و شرکت‌هایی هستند که با یکدیگر متحد شده‌اند تا تظاهرات کنند و خواستار تغییر سیاست‌های اقتصادی کنونی شوند."
باربر گفت: ما ممکن است بر سر همه موضوعات توافق نداشته باشیم اما مطمئنا اشتراکات فراوانی داریم. ما در روز چهارشنبه و پنجشنبه به رهبران گروه 20 خواهیم گفت که خواستار تغییر هستیم.

ائتلاف "مردم را در اولویت قرار دهید" به نمایندگی از 150 سازمان خیریه، اتحادیه کارگری، گروه های طرفدار محیط زیست و بشر دوستانه وظیفه سازماندهی این تظاهرات و تظاهرات‌های بعدی در حین برگزاری اجلاس گروه 20 را بر عهده دارد.

این ائتلاف اعلام کرده است: آینده ما به ساخت اقتصادی برپایه توزیع عادلانه ثروت، شغل برای همه و آینده‌ای بدون کربن بستگی دارد.

خواسته اصلی تظاهرات‌کنندگان، "اقدام فوری" کشورهای عضو گروه 20 برای عدالت، ریشه‌کنی فقر، بیکاری و تغییرات آب و هوایی است.

پلیس اعلام کرده است یک سری عملیات امنیتی گسترده را برای محافظت از این اجلاس آغاز کرده است.

دولت انگلیس برای برگزاری اجلاس سران گروه 20 حدود 19 میلیون پوند بودجه اختصاص داده است که حدود نیمی از این بودجه برای اقدامات امنیتی و حفاظتی هزینه شده است.

تظاهرات کنندگان تظاهرات خود را از "ایمبانکمنت" شروع کردند و به سمت محل سخنرانی در "هاید پارک" در حال راهپیمایی هستند. در طول مسیر، تظاهرات کنندگان از روبروی پارلمان انگلیس و دفتر نخست وزیری به سوی هایدپارک راهپیمایی می کنند.

هشهری‌آنلاین یادآوری می‌کند که گروه 20 متشکل از وزرای دارایی و روءسای بانک‌های مرکزی 19 کشور آرژانتین، استرالیا، برزیل، کانادا، چین، فرانسه، آلمان، هند، اندونزی، ایتالیا، ژاپن، مکزیک، روسیه، عربستان، آفریقای جنوبی، کره جنوبی، ترکیه، انگلیس، ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا است که توسط شورای ریاست دوره‌ای و بانک مرکزی اروپا در این اجلاس نمایندگی می‌شود

در این اجلاس همچنین مدیر عامل صندوق بین‌المللی پول (IMF) و رئیس بانک جهانی، روسای کمیته‌های پولی و مالی توسعه صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی که به اعتبار مقام خود حضور دارند. گروه 20 مهم ترین کشور‌های صنعتی و قدرت‌های اقتصادی در حال ظهور را در برمی‌گیرد

کد خبر 77817

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز