شنبه ۸ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۵:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور افغانستان از نقش سازنده جمهوری اسلامی ایران در کشورش و منطقه استقبال کرد

 به گزارش واحد مرکزی خبر از کابل، حامد کرزای ظهر امروز 8 فروردین در جمع خبرنگاران در کابل، اختصاص بخشی از راهبرد جدید آمریکا به نقش کشورهای منطقه به ویژه ایران را حایز اهمیت دانست و گفت: نقش ایران به عنوان کشوری بزرگ و تاریخی در منطقه با ارزش است و دولت افغانستان سال‌ها بر آن تاکید می‌کرد.

وی با ابراز خرسندی از اینکه آمریکا نقش سازنده جمهوری اسلامی ایران را در منطقه درک کرده است، ابراز امیدواری کرد تا از این فرصت به نفع ملت‌های ایران و افغانستان استفاده شود و روابط تهران - واشنگتن نیز بهبود یابد.

حامد کرزای با تاکید بر تفاهم منطقه‌ای برای حل بحران افغانستان گفت: جمهوری اسلامی ایران، عربستان، هند، چین و بویژه پاکستان در این عرصه نقش مهمی دارند.

وی با اشاره به همکاری‌های سه جانبه افغانستان، پاکستان و آمریکا در راهبرد جدید اوباما گفت: مبارزه علیه تروریسم و القاعده و هدف قرار دادن پناهنگاه‌ها و اردوگاه‌های آموزشی تروریست‌ها، گامی مهم برای ثبات منطقه است. []

حامد کرزی همچنین با حمایت از راهبرد جدید آمریکا، اقدام عملی در مبارزه با تروریسم، بازسازی و تقویت اوضاع اقتصادی افغانستان را خواستار شد و گفت تقویت نهادهای حکومتی و نیروهای دولتی افغان باید بیشتر مورد توجه قرارگیرد.

وی افزود: در این راهبرد جدید، آمریکا منابعی را برای تقویت توان اقتصادی و حکومت افغانستان ارسال می‌کند که سال‌های گذشته باید ارسال می‌شد

کد خبر 77800

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز