پنجشنبه ۱ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۵:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس جمهور افغانستان پنجشنبه اول اسفند در دیدار با پرویز داودی معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران نقش بیشتر تهران را در بازسازی افغانستان خواستار شد

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر از کابل، حامد کرزی ضمن قدردانی از کمک‌های جمهوری اسلامی ایران برای بازسازی افغانستان گفت: کابل برای گسترش روابط خود با تهران اهمیت زیادی قائل است.

رئیس جمهور افغانستان با تاکید بر ضرورت تداوم کمک‌های ایران برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر گفت: مبارزه با قاچاق مواد مخدر برای هر دو کشور اهمیت دارد و ما همکاری‌های بیشتر منطقه‌ای را خواستاریم.

معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران هم هدف از سفر به کابل را گسترش روابط دوجانبه دانست و ابراز امیدواری کرد سطح روابط تهران – کابل با اراده مسئولان دوکشور بیش از پیش ارتقا یابد.

پرویز داودی گفت: ایران همواره درکنار مردم و دولت افغانستان قرار دارد و حامی این کشور در عرصه‌های مختلف است.

وی با اشاره به اینکه چند طرح مهم بازسازی از جمله احداث خط راه آهن مورد توجه مسئولان دو کشور است، ابراز امیدواری کرد سند راهبردی بین ایران و افغانستان در     زمینه‌های مختلف هرچه زودتر تنظیم و عملیاتی شود.

داودی حضور نیروهای خارجی را به ضرر مردم افغانستان دانست و گفت: بیگانگان نه تنها در زمینه‌های مبارزه با مواد مخدر و تروریسم موفق نبوده‌اند بلکه حضور آنان باعث نگرانی در منطقه شده است

کد خبر 75649

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز