همشمهری آنلاین: هیلاری کلینتون گفت کشورش از پیشنهاد ایران برای ایجاد ثبات در افغانستان استقبال می‌کند.

به گزارش ایرنا هیلاری کلینتون شامگاه چهارشنبه در کنفرانس خبری مشترک با همتای اندونزیایی خود اظهار داشت: واقعیت این است که ایران همسایه افغانستان است و پناهندگان افغان را که از ترس حکومت ظالمانه طالبان فرار کرده بودند، در خاک خود پناه داده است.

کلینتون تصریح کرد: بحث ثبات افغانستان باید شامل همسایگان این کشور نیز بشود، اما این چیزی است که در باره شکل اجرای آن بعدا تصمیم گرفته خواهد شد.

وزیر امور خارجه آمریکا محور جدید سیاست خارجی کشورش را تلفیقی از انظباط و عملگرایی اعلام کرد و گفت: برای رسیدن به آینده شکوفا و صلح جهانی، همکاری با کشورهایی مد‌نظر است که به خطرات موجودی که با آنها مواجهیم، اهمیت قائلند.

وی در عین حال با اشاره به شعار اصلی اوباما مبنی بر ایجاد تغییر گفت: در ارتباط با دوستان و متحدان آمریکا در جهان و نیز با در نظر گرفتن چالش‌هایی که با آن مواجه هستیم، در مسیر تغییرات مثبت حرکت می کنیم.

کلینتون همچنین تصریح کرد: اندونزی به عنوان یک کشور با بیشترین جمعیت مسلمان و دمکراسی و به عنوان عضو موثری از گروه 20 دارای نقش مهمی در قدرت هوشمند دولت اوباما است؛ اوباما می‌خواهد با همه کشورهای جهان تعامل داشته باشد و اندونزی در این تلاش، شریک مهمی خواهد بود.

وزیر امور خارجه اندونزی نیز از سیاست خارجی جدید دولت اوباما مبنی بر توجه به مسأله فلسطین و نیز پیشنهاد مذاکره مستقیم با ایران ابراز خرسندی کرد.

وی تصریح کرد: اندونزی علاقه‌مند است در جهت حل مشکلات فلسطین و سایر مسایل جهان اسلام همکاری نزدیکی با آمریکا داشته باشد.

کد خبر 75642

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز