همشهری آنلاین: نخست وزیر ترکیه درگفتگو با یک روزنامه کویتی گفت که ایران یکی از محورهای مذاکرات رئیس جمهوری آمریکا در آنکارا خواهد بود

به گزارش مهر، رجب طیب اردوغان در گفتگو با روزنامه القبس کویت اعلام کرد: سفر باراک اوباما به آنکارا برای ترکیه و منطقه بسیار با اهمیت است.

قرار است باراک اوباما هفته آتی به آنکارا سفر کند. نخست وزیر ترکیه درباره محور مذاکرات رئیس جمهوری آمریکا در ترکیه با مقامات این کشور گفت: درخلال سفر اوباما به آنکارا روابط دو کشور و مسائل مهم منطقه از جمله ایران، وضعیت عراق، افغانستان، قفقاز و قبرس مورد بررسی می گیرد.

تلاش جامعه ارمنی آمریکا برای برسمیت شناختن کشتار ارامنه در زمان حکومت عثمانی به عنوان نسل کشی نیز از دیگر موضوعاتی است که رئیس جمهوری آمریکا درباره آن در ترکیه رایزنی می کند.

وی درعین حال تلاش آمریکا را برای روی آوردن به سوی تهران و سوریه تحولی جدی و بسیار مهم در سیاست خارجی آمریکا عنوان کرد.

اردوغان در عین حال با اشاره به توقف مذاکرات سوریه و اسرائیل گفت: درصورتی که از ترکیه خواسته شود این کشور آمادگی میانجیگری بین دو طرف را برای انجام مذاکرات دارد.

نخست وزیر ترکیه درادامه افزود: چگونه می‌توان از صلح سخن گفت و حال آنکه اسرائیل علیه ملت فلسطین و دربرابر دیدگان همه جهانیان دست به اقداماتی (خشونت آمیز) می‌زند.

کد خبر 77804

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز