مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۴:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهردار تهران طی نامه‌ای ضمن قدردانی از اقدام نخست وزیر جمهوری ترکیه در اجلاس داووس، وی را به عنوان شهروند افتخاری تهران معرفی کرد.

به گزارش سما، دکتر محمد باقر قالیباف در نامه ای اقدام "رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه را اقدامی شجاعانه و مدبرانه دانست.

در نامه قالیباف به نخست وزیر ترکیه آمده است: " اقدام شجاعانه و مدبرانه جنابعالی در پاسخ به یاوه گوئی های فرستاده رژیم اشغالگر قدس به اجلاس داووس موجب شادی قلب آزادی خواهان و آزاد اندیشان جهان شد. شما نشان دادید، امروز ترکیه نخست وزیری دارد که در عین وقار و متانت، صلابت و شجاعت در برابر جنایات آشکار بر علیه کودکان و زنان و مردم بی دفاع سکوت نمی کند.

در شرایطی که متاسفانه برخی دولتمردان مدعی در برابر این نسل کشی و جنایت جنگی رژیم صهیونیستی سکوت را پیشه خود ساخته اند، شهروندان ترکیه می باید از چنین اقدامی برخورد ببالند.

بی شک هیچ جریان رسانه ای وابسته به محافل صهیونیستی نمی تواند خدشه ای براین اقدام مسئولانه وارد نماید و افکار عمومی مردم جهان امروز حقانیت اقدام دولت ترکیه را تایید می نماید.

عالیجناب از دیرباز بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی (ره) براساس آموخته های دین مبین اسلام یکی از وظایف امت اسلامی را دفاع از مظلوم و علی الخصوص ملت فلسطین دانسته اند و از این رو با عنایت به این اتخاذ موضوع اخیر جنابعالی مردم ایران بیش از گذشته به شما احساس نزدیکی کرده و این عمل را شایسته تقدیر می دانند.

براین اساس مفتخرم به عنوان شهردار تهران و به نمایندگی از مردم این شهر ضمن تشکر از این اقدام ارزشمند که در استمرار حرکت مردم ترکیه در حمایت از شهروندان فلسطینی بوده و مکمل آن می باشد ، جنابعالی را به عنوان شهروند افتخاری تهران معرفی نمایم.

امیدوارم شما و مردم شریف ترکیه در مسیر دفاع از مظلومان و ایستادگی در برابر دشمنان حقوق انسان ها همواره موفق و پیروز باشید."

کد خبر 74506

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز