همشهری آنلاین: همزمان با آغاز دهه چهارم انقلاب اسلامی، شهرداری تهران بر اساس مصوبه شورا، تمامی زندانیان زن شهر تهران را که در زندان‌های استان با محکومیت مالی به سر می‌برند آزاد خواهد کرد.

به گزارش سما به نقل از روابط عمومی اداره کل امور بانوان شهرداری تهران، به مناسبت سی امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز دهه چهارم انقلاب اسلامی، شهرداری تهران طبق مصوبه شورای اسلامی شهر، تمامی زندانیان زن شهر تهران با محکومیت مالی که در زندان‌های استان تهران به سر می‌برند را آزاد خواهد کرد.

بر اساس این طرح و طبق مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، زندانیان زن که بدهی مالی دارند و به واسطه آن در زندان به سر می‌برند، مشمول تسهیلات این طرح خواهند شد.

این طرح به پیشنهاد اداره کل امور بانوان شهرداری تهران به صحن علنی شورای شهر ارائه شد و طبق مصوبه شورا، شهرداری تهران می‌تواند تا سقف یک میلیارد تومان برای آزادی زندانیان زن اقدام کند.

معصومه آباد عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران، پیشنهاد دهنده این طرح به شورای شهر تهران معتقد است از میان 27 جرم شناسایی شده برای زندانیان زن بعد از جرائم مربوط به مواد مخدر، جرائم مالی کیفری و غیر کیفری بیشترین موارد را به خود اختصاص می‌دهد.

 بر اساس اعتبار اختصاص یافته به این طرح، برای آزاد سازی تمام زندانیان زن که دارای جرائم مالی هستند، اقدام خواهد شد

کد خبر 75098

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز