چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۹:۱۹
۰ نفر

گروه شهری: پس از انجام توافق مابین محمد باقرقالیباف شهردار تهران با نیروهای مسلح، 180 هکتار از پادگان قلعه‌مرغی تا پایان سال به مجموعه شهر تهران افزوده می‌شود.

به گزارش همشهری، شهردار تهران در حاشیه دیدارخود از منطقه 16 اظهار امیدواری کرد با توجه به اینکه تراکم جمعیت در منطقه 16  تقربیاً 7برابر مناطق مرفه شهر است و درعین حال از کمبود سرانه‌های خدماتی و فضای سبزنیزرنج می‌برند، بتوانیم تا قبل از پایان سال با جمع‌آوری دیوارهای شمالی پادگان قلعه مرغی و احداث مجموعه‌های ورزشی، فرهنگی و فضای سبز در افزایش سرانه‌های منطقه بکوشیم.

بنابراین گزارش، شهرداری تاکنون قریب به 500‌میلیارد تومان برای پادگان قلعه مرغی هزینه کرده است. شهردار پایتخت همچنین از انتقال سازمان سردخانه‌ها واقع در میدان بهمن به نقطه‌ای دیگر خبر داد و گفت: زمین 3هکتاری این محدوده نیز به سرانه‌های خدماتی این منطقه افزوده خواهد شد.

قالیباف در ادامه با بیان اینکه طرح پل جوادیه از میان 35 گزینه طراحی شده انتخاب شده است، آن را یکی از زیباترین پل‌های کشور خواند و بیان داشت: پل جوادیه روز 12 فروردین ماه (روز جمهوری اسلامی) افتتاح خواهد شد.

شهردار تهران افزود: این پل، طراحی خاصی دارد که بلافاصله بعد از آماده شدن سرستون‌ها، بقیه قسمت‌های ساخته شده در کارگاه روی آنها نصب خواهد شد. این پل کمک بزرگی به تردد در سطح منطقه می‌کند.

همچنین خبر افتتاح مجموعه ورزشی آبی در منطقه 16 در اوایل سال آینده سبب شد تا قالیباف قول دهد ظرف یکی دوسال آینده منطقه 16 و محله جوادیه به یکی از مناطق خوب و زیبای شهر تبدیل شود؛

چرا که به اعتقاد شهردار تهران متأسفانه دوقطبی بودن شرق و غرب و شمال و جنوب در ابعاد مختلف قابل لمس است، امر پسندیده‌ای نیست، بنابراین مدیریت شهری در دوره فعالیت وی این اجازه را نخواهد داد که فاصله شمال و جنوب شهر افزایش یابد.

نوسازی بافت فرسوده

وی با اشاره به فرسودگی بافت‌های این منطقه اظهار داشت: بافت فرسوده از زخم‌های کهنه شهر است که دولت، مجلس، شهرداری و مردم باید دست به دست هم بدهند تا مشکل را حل کنند. منطقه باغ آذری و منطقه جوادیه نیز از اولویت‌های اول و دوم شهرداری درخصوص نوسازی بافت فرسوده است.

قالیباف افزود: شهروندان نیز باید در مورد قطعات کوچک بافت فرسوده مشارکت داشته باشند و این بخش‌ها را به مجتمع و قطعات بزرگ‌تر تبدیل کنند.

وی در این باره خبر داد: با وجود آنکه هنوز فاینانس مربوط به بافت فرسوده را دریافت نکردیم اما در این حوزه 30 هزار واحد مسکونی، اداری و خدماتی در حال احداث است و در حال تملک 18 هزار واحد دیگرهستیم و در نظر داریم حتما در بخش بافت‌های فرسوده از سرمایه‌گذاری خارجی نیز استفاده کنیم؛ چراکه کار در بخش نوسازی بافت فرسوده بسیار مشکل است و باید دولت و مجلس و مردم در این زمینه کمک کنند.

وی در عین حال گفت: 14 هزار هکتار بافت فرسوده در شهر تهران است و حتما در جلسه‌ای برای خبرنگاران درخصوص بافت فرسوده به‌طور کامل توضیح خواهم داد.

وی دیروز هنگام بهره‌برداری از پروژه‌های اجتماعی، ورزشی، عمرانی، ترافیکی و امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه 16 گفت: همه تلاش شهرداری تهران در 3بخش عمرانی، خدماتی، اوقات فراغت و امورات دینی، تربیتی و آموزشی شهروندان متمرکز شده و در تلاشیم تا یک میلیارد یورو اعتبار از بانک‌های خارجی برای فعالیت عمرانی دریافت کنیم که در سفری که پورزرندی، معاون مالی اداری شهرداری تهران به چین داشته‌اند حدود
 450 میلیون یوروی آن قرارداد رسمی بسته شد و 550 میلیون یوروی دیگر نیز در دستور کار است تا به امضا برسد.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از سال 85 بیشترین پیگیری درخصوص تبصره 13 را انجام دادیم و به نتیجه نرسیدیم؛

حال با توجه به ارائه گزارش دیوان محاسبات به مجلس امیدوارم مجلس شورای اسلامی این موضوع را پیگیری کند تا این مباحث حل و فصل شود؛ چراکه تبصره 13 بهترین تصمیمی بود که از سوی دولت و مجلس گرفته شد ولی اجرای آن به‌گونه‌ای اتفاق افتاد که امروز شاهد این مشکلات هستیم.

وی افزود: همان طور که بارها گفته‌ایم عملکرد تبصره 13 باید مورد بررسی قرار گیرد. گزارش دیوان محاسبات هم نشان می‌د‌هد که باید توجه بیشتری به این موضوع شود.

کد خبر 73619

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز