سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۳۸۵ - ۱۹:۱۰
۰ نفر

گروه سیاسی: مرحله جدید دومین رزمایش پیامبر اعظم (ص) با ورود نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیگیری شد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه تأکید کرد: با انجام این تمرین دریادلان نیروی دریایی سپاه با تاکتیک‌های تمرین‌شده نشان دادند توانایی آسیب‌رسانی به ناوهای جنگی دشمن و حتی تصرف آن را دارند.
دریادار پاسدار مرتضی صفاری، فرمانده نیروی دریایی سپاه در سخنانی که روابط عمومی سپاه خبر آن را منتشر کرد ،‌ عملیات هجوم قایق‌های تندرو به شناور فرضی دشمن همزمان با عملیات موشکی ناوچه‌های موشک‌انداز تندرو و نیز شلیک سیستم‌های موشکی ساحل به دریا را از مهم‌ترین تمرین‌های دریادلان نیروی دریایی سپاه پاسداران در دومین مرحله از رزمایش نیروی دریایی دانست.وی افزود: این عملیات که با پشتیبانی آتش پرحجم جنگنده‌بمب‌افکن‌های سوخوی نیروی هوایی سپاه همراه بود با انهدام شناور فرضی به پایان رسید. فرمانده نیروی دریایی سپاه ادامه داد: یگان‌های رزمی این نیرو در ششمین روز از رزمایش پیامبر اعظم(ص) و دومین مرحله از رزمایش نیروی دریایی انواع موشک‌ها، راکت‌ها، اژدرها شامل موشک صور، موشک صاعقه، موشک کوثر، موشک نور و راکتهای سری فجر 3 ، 4 ، 5 و همچنین اژدرهای 534 و 324 را آزمایش کردند.
وی افزود: عملیات دریانوردی در عمق، توسط حجم زیادی از ناوچه‌های تندرو مجهز به انواع سلاح‌ها نیز به منظور هجوم به شناور فرضی دشمن با پشتیبانی جنگنده بمب‌افکن‌های سوخوی نیروی هوایی سپاه با موفقیت اجرا شد. سردار علی فضلی سخنگوی این رزمایش  هم درباره بازتاب‌های رزمایش در رسانه‌های خارجی و داخلی نیز گفت: با توجه به فرصت‌هایی که برای بررسی و مطالعه بازتاب‌ها پیدا کردیم، خوشبختانه بازتاب‌های بسیار موثر و بازدارنده را در رسانه‌ها شاهد بودیم.
کد خبر 7698

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز