همشهری آنلاین: یک فرمانده ارشد سپاه از پیوند یگان‌های عمل کننده در رزمایش پیامبر اعظم(ص) با نیروهایی بسیج در آخرین مرحله از این رزمایش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، مهدی ربانی جانشین قرارگاه ثارالله گفت: پیوند یگان‌های عمل کننده در رزمایش با نیروهای بسیج یکی از بهترین جلوه‌های رزمی است که فردا [یکشنبه 21 آبان 1385] در قالب طرح نظیر به نظیر و توسعه یک به سه با کنترل و هدایت قرارگاه ثارالله اجرا می‌شود.

وی توضیح داد: قرارگاه ثارالله مسئولیت آماده‌سازی یگان‌های سپاه مستقر در تهران را با هدف بکارگیری نیروهای تحت امر در مأموریت‌های چند منظوره به عهده دارد.

ربانی یادآور شد: این تمرین با حضور 20 هزار تن از نیروهای زبده بسیج و یگان‌های مستقر در تهران، جمعی لشگر 27 محمد رسول‌الله و لشکر 10 سید الشهدا و بسیج منطقه مقاومت تهران در قالب گردان‌های مجهز عاشورا، الحاقی به لشگرهای فوق برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر توانمندی بالای لشگرهای 10 سید الشهدا و 27 محمد رسول الله در تعامل هدفمند با گردان‌های عاشورای منطقه مقاومت بسیج تهران گفت: در این بخش از رزمایش که از روز جمعه آغاز و تا یکشنبه ادامه دارد، نیروهای شرکت کننده توانمندی‌های خود را در زمینه عملیات دفاع مسطح از حساس‌ترین مناطق حیاتی کشور به نمایش می‌گذارند.

ربانی در پایان اظهار داشت: این تمرین و تمرینات مشابه، به برنامه‌ ریزان عملیاتی کمک می‌کند تا از نیروهای تحت امر قرارگاه ثارالله در صورت لزوم برای کمک‌رسانی به شهروندان تهرانی در دیگر بخش‌ها مانند حوادث غیرمترقبه و دفاع غیرنظامی استفاده کنیم.

کد خبر 8026

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز