همشهری آنلاین: معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد:

با توجه به موضوعاتی که در خصوص بخش فارسی بی بی سی در روزهای اخیر مطرح شده است، دفتر بی بی سی در تهران که نماینده سرویس جهانی آن است صرفا برای بخش انگلیسی و در چارچوب روابط متقابل فعالیت قانونی دارد.

به گزارش ایسنا، در این اطلاعیه آمده است: بنا بر گفته رییس دفتر بی بی سی در تهران، این دفتر هیچ‌گونه خدماتی از قبیل فیلم، گزارش و مشاوره به بخش فارسی آن شبکه ارایه نمی‌دهد و افرادی که بدون مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تحت عنوان بی بی سی در ایران فعالیت نمایند، هیچ‌گونه رابطه حقوقی و قانونی با بی بی سی نداشته و برخلاف قوانین ایران و مقررات بی بی سی ادعای همکاری با شبکه مذکور را دارند.

بر اساس این اطلاعیه، متن نامه جان لاین - رئیس ‌دفتر و خبرنگار بی بی سی در ایران - به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بدین شرح است: "بدین وسیله رادیو و تلویزیون بی بی سی صریحا اعلام می‌کند که جان لاین تنها کارمند مقیم بی بی سی در ایران بوده و کارکنان دفتر تهران شامل دو تهیه کننده و یک فیلمبردار هستند که همگی دارای مجوز و کارت خبری معتبر از سوی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی هستند. از میان تمامی کارکنان دفتر، تنها صدا و تصویر جان لاین است که پخش می‌شود. سایر کارکنان غیر مقیم بی بی سی نیز با مجوز مقامات دولتی به ایران سفر و کارت خبرنگاری معتبر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت می‌کنند. بخش تلویزیونی فارسی زبان بی بی سی ، جهت فعالیت در ایران از سوی مقامات دولتی هیچ مجوزی دریافت نکرده است لذا دارای دفتر، کارمند و خبرنگار در ایران نمی‎باشد."

کد خبر 74158

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز