همشهری آنلاین: طرح فالکون سه‌شنبه هشتم دی به بهره‌برداری می‌رسد. در این طرح دو نقطه تماس بین‌الملل مستقل در کشور ایجاد و اتصال به سایر نقاط عبور در منطقه و شاهراه‌های بین‌المللی فیبر نوری فراهم می‌شود.

محمد سلیمانی گفت:‌ شبکه فیبر نوری کشور برای تامین نیازهای زیرساخت ارتباطات کشور از 56 هزار کیلومتر در سال 84 به بیش از 121هزار کیلومتر افزایش یافته است.

وی گفت: ‌این طرح به کاهش قیمت خدمات اینترنتی در کشور کمک می‌کند که البته باید با همراهی بخش خصوصی کشور صورت گیرد.

وزیر ارتباطات با بیان این که اتصال ارتباطی با همه کشورهای همسایه برقرار شده است گفت: ‌با بهره‌برداری از طرح فالکون، نیاز ارتباطات بین‌الملل کشور تا 20 سال آینده تامین می‌شود.

با اتصال شبکه فیبر نوری ایران به کشورهای همسایه، امکان اتصال به سایر طرح‌های      بین‌المللی از جمله CMW3 ، CMW4 و FLAG NGN درآینده میسر و امکان ترانزیت ترافیک کشورهای همسایه و منطقه فراهم می‌شود.

با اجرای این قرارداد که نخستین بار دو نقطه اتصال بین‌‌الملل چابهار و بندرعباس در ایران ایجاد می‌کند، انحصار تامین ظرفیت اینترنت کشور از کابل جاسک فجیره در امارات خارج و به مدت 15 سال ظرفیت اینترنت ایران از طریق شبکه فلگ با همه نقاط اصلی ارتباطی جهان برقرار می‌شود.

محل اختلال در کابل های زیردریایی

چندی پیش اختلالی در خطوط اصلی اینترنت بین اروپا و آسیا پیش آمد که اینترنت در منطقه را دچار مشکل کرد. البته در آن زمان معاون نگهداری و مدیریت شبکه شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: اینترنت در یران تحت‌تاثیر قعطی فیبر نوری نیست.

کد خبر 73897

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز