چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۸۷ - ۰۷:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: ایران با افتتاح پروژه فالکون مستقیما و بدون واسطه به شبکه‌های کابلی جهانی متصل می‌شود.

به گزارش ایسنا محمدباقر ظهوری‌فر ‌مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در مراسم افتتاح رسمی پروژه فالکون گفت: شبکه فالکون با عبور از دریای عمان و اتصال به کابل فلگ، بخشی از شبکه‌های کابلی جهان محسوب می‌شود؛ این شبکه که حدود 12 هزار کیلومتر طول دارد، از 13 کشور و 19 نقطه اتصال بین‌المللی عبور کرده و از سمت شرق به هند و از سمت غرب به مصر متصل می‌شود.

مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت خوبی در منطقه داریم گفت: اگر بتوانیم این وضعیت را به درستی مدیریت کنیم، می‌توانیم از نظر اقتصادی بهترین بازار را برای خودمان کسب کنیم و آنها را در شبکه ارتباطی شریک کنیم که این کار برای همه مفید است.

ظهوری‌فر با تاکید بر این که کشورمان دارای یکی از مهمترین جایگاه‌های منطقه‌ای است گفت: به همین دلیل است که می‌تواند با در اختیار داشتن ظرفیت کافی برای استقلال ترافیک و غیره فعالیت کند.

وی تامین نیازهای ارتباطی کشور، کاهش هزینه‌های ارتباطی، بحث درآمد ارزی برای کشور از محل فروش پهنای باند و هزینه نگهداری ایستگاه‌ها و افزایش ضریب امنیتی ارتباطات کشور را از جمله مزایای گسترش و توسعه ارتباطات بین‌المللی در کشور عنوان کرد.

او با اشاره به اپراتور سوم تلفن همراه گفت: برآورد اولیه ما این است که این اپراتور در دو سال اول حدود 130گیگ پهنای باند نیاز داشته باشد که ما باید آن را تامین کنیم.

وی تاکید کرد: با حضور کشورهای مختلف در شبکه و تعداد زیاد آن‌ها طبیعتا آسیب‌پذیری آن نیز کاهش می‌یابد و هر چه تعداد کشورها در این شبکه کمتر باشند آسیب‌پذیری نیز افزایش خواهد یافت.

ظهوری‌فر گفت: طرف مقابل برای تاسیس دو ایستگاه بیش از 25 میلیون دلار هزینه کرده که شامل کابل کشی فیبر نوری (در حدود 375 کیلومتر در آبهای ایران) و خرید و نصب تجهیزات است.

مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت یادآورشد: ظرفیت 56 STM1 کل ظرفیت این پروژه نیست بلکه پیش‌خرید اولیه برای فعال‌سازی پروژه است و ما می‌توانیم به هر اندازه که نیاز داریم از این امکان و کابل استفاده کنیم و فکر می‌کنم ظرفیت خوبی در اختیار داشته باشیم.

او همچنین به برنامه‌های آتی برای توسعه ارتباطات بین‌المللی اشاره و اظهار کرد: اجرای دو طرح در منطقه شمال یکی از برنامه‌های آتی است که در دریای خزر و کابل خاکی اتصال به اروپا است و اجرای دو طرح دیگر در منطقه خلیج فارس که یکی عمان به قشم و کابل دوم ایران و امارات است.

کد خبر 74128

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز