همشهری آنلاین: تعداد کابران اینترنت بر اساس آخرین بررسی‌ها از مرز یک میلیارد نفر گذر کرده است.

به گزارش ایسنا بر اساس همین بررسی در میان کشورهای جهان چین دارای بزرگ‌ترین جمعیت کاربران اینترنت است.[چین به رتبه اول کاربری اینترنت در جهان رسید]

طبق اعلام موسسه پژوهش دیجیتالی کام اسکار، شمار کلی کاربران اینترنت در ماه دسامبر از مرز یک میلیارد نفر عبور کرد.

البته شمار واقعی کاربران اینترنت شاید بالاتر از رقم اعلام شده از سوی کام اسکار باشد زیرا آمار این موسسه تنها بر مبنای کاربران اینترنت 15 سال به بالایی است که از رایانه‌های محل کار یا خانه به اینترنت دسترسی یافته‌اند و رایانه‌های عمومی مانند رایانه‌های کافی‌نت‌ها و همین طور دسترسی به اینترنت از تلفن‌های همراه یا دستگاه‌های PDA به حساب نیامده‌اند.

طبق اعلام کام اسکار، 41 درصد از یک میلیارد کاربر اینترنت از منطقه آسیا اقیانوسیه، 28 درصد از اروپا، 18 درصد از آمریکای شمالی، هفت درصد از آمریکای لاتین و پنج درصد از خاورمیانه و آفریقا هستند.

بر اساس این گزارش، چین با 180 میلیون نفری که در ماه دسامبر از اینترنت استفاده می‌کردند، بزرگ‌ترین جمعیت کاربران اینترنت را داشته و آمریکا با 163 میلیون نفر، ژاپن با 60 میلیون، آلمان و انگلیس با 37 میلیون و فرانسه با 34 میلیون نفر پس از این کشور قرار دارند.

همچنین هند با 32 میلیون، روسیه با 29 میلیون، برزیل با 28 میلیون، کره جنوبی با 27 میلیون، کانادا با 22 میلیون و ایتالیا با 21 میلیون نفر از دیگر کشورهای دارای جمعیت اینترنتی بالا هستند.

طبق آمار اعلام شده، گوگل در ماه دسامبر با 777.9 میلیون بازدیدکننده منحصر پربازدیدکننده‌ترین سایت در اینترنت بود و پس از آن مایکروسافت با 674.9 میلیون بازدیدکننده و یاهو با 562.6 میلیون بازدیدکننده، AOL با 273 میلیون و ویکی مدیا با 273 میلیون بازدیدکننده قرار گرفتند.

کد خبر 73725

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز