همشهری آنلاین: قرار است از سیستم ارزش‌گذاری مضامینی که در فیلم‌ها و سریال‌ها استفاده می‌شود برای ایمن ساختن اینترنت و وب‌سایت‌ها برای کودکان استفاده شود.

اندی برنهام وزیر فرهنگ و رسانه انگلیس به روزنامه دیلی تلگراف گفت کشورش برنامه‌هایی برای مذاکره با دولت باراک اوباما در راستای تغییر قوانین بین‌المللی وب‌سایت‌های انگلیسی زبان دارد.

وی گفت: "دولت‌های انگلیس و آمریکا هرچه بیشتر برای این امر به دنبال راه‌حل بگردند، قوانین ثابت بین‌المللی سریع‌تر شکل می‌گیرد."

گمان می‌رود که برای ارزش‌گذاری محتوای سایت‌ها از سیستم مشابه فیلم‌ها و سریال‌های انگلیسی زبان استفاده شود. در این سیستم فیلم‌هایی که  دارای تصاویر زننده، خشونت آمیز و کلمات زننده هستند در رده‌بندی خاص سنی قرار می‌گیرند.

در صورت نهایی شدن این قوانین، سرویس‌دهنده‌های اینترنت نیز ملزم به اجرای قوانین سرویس دهی به کودکان خواهند بود به طوری که سایت‌ها با مضامین نامناسب برای سنین مختلف را فیلتر خواهند کرد.

با این حال هرگونه تصمیم در مورد محدود کردن دسترسی افراد به مطالب وب مورد انتقاد گروه‌های آزادی بیان قرار خواهد گرفت. 

برنهام در این مورد به روزنامه دیلی تلگراف گفت: "اگر به گذشته اینترنت نگاهی بیندازید متوجه می‌شوید که افرادی که این شبکه را راه انداختند، هدفشنان ساخت فضایی بود که از دسترس دولت‌ها محفوظ باشد. ولی به نظر من زمان آن فرا رسیده که تجدید نظری در این مورد انجام دهیم."

وی همچنین افزود که بعضی از مطالب وب نباید در دسترس گروه‌های خاصی از مردم قرار گیرد.

کد خبر 71846

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز