همشهری آنلاین: خطوط ارتباطی تلفن و اینترنت بین اروپا، خاورمیانه و آسیا به دلیل ایجاد قطعی در کابل‌های زیر دریایی دچار اختلال شده‌اند

گمان می‌رود که کابل‌های FLAG FEA، SMW4 و SMW3 در نزدیکی شهر مقدونیه در مصر به کلی قطع شده‌اند که این اختلال خطوط زیر دریایی بین مدیترانه و کانال سوئز را نیز تحت تأثیر قرار خواهد داد.

اختلال دیگری نیز در خطوط GO در 130 کیلومتری جزیره سیسل ایتالیا گزارش شده‌است.

در پی این اختلالات متخصصان هشدار داده‌اند که تعمیر خطوط چندین روز به طول خواهد انجامید و قطعی‌های شبکه‌های تلفن و اینترنت می‌تواند تأثیرات جدی بر اقتصاد و تجارت منطقه داشته‌باشد.[چطور زیرساخت‌های اینترنت کار می‌کنند؟]

علت دقیق این اختلالات هنوز اعلام نشده‌است ولی دقیاقی قبل از اعلام قطعی خطوط، حرکت‌هایی در گسل‌های نزدیک مجمع‌الجزایر مالتا در جنوب ایتالیا مشاهده شده‌است.

شرکت مخابرات فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرده‌است که "علت قطع خطوط که در دریای مدیترانه و بین سیسیل و تونس در خط ارتباطی سیسیل و مصر بوده‌است؛ هنوز مشخص نیست.

این شرکت همچنین اعلام کرده‌است که برای رفع مشکل در خطوط ارتباطی بین ایتالیا و مصر کشتی را به این منطقه اعزام کرده‌است ولی رفع کلی اختلال تا 31 دسامبر طول خواهد کشید.

این اختلال 65 درصد از ترافیک اینترنت هند را با مشکل روبرو ساخته است و این در حالی است که خدمات رسانی به سنگاپور، مالزی، عربستان سعودی، تایوان و پاکستان نیز با دشواری‌هایی روبرو بوده‌است.

در ابتدای سال 2008 نیز همین خطوط در همین منطقه دچار اختلالاتی مشابه شده‌بود.

کد خبر 71102

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز