جمعه ۴ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۴:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: مجری طرح ارزیابی وضعیت اعتیاد با استناد به آخرین جمع‌بندی‌ها از سطح کشور، هزینه‌کرد اعتیاد در ایران را هشداردهنده و فاجعه‌بار خواند.

دکتر رفیعی، رئیس سابق مرکز تحقیقات سوءمصرف و وابستگی به مواد مخدر «موسسه داریوش» و مجری طرح ارزیابی سریع وضعیت اعتیاد در کشور، در گفت‌وگو با ایسنا، با استناد به یافته‌های این طرح که به صورت رسمی به ثبت رسیده و در حال حاضر، تازه‌ترین آمار مربوط به اعتیاد در کشور را نشان می‌دهد، اعلام کرد: معتادان ایرانی به طور متوسط، سالانه دو تریلیون و 687 میلیارد و 990 میلیون و 922 هزار تومان، معادل سه میلیارد دلار یعنی 15 درصد از درآمد نفتی کشور در شرایط عادی را صرف مواد مخدر می‌کنند.

وی به هزینه‌ای که صرف مواد مخدر در کشور می‌شود نیز اشاره و بیان کرد: 15 درصد از درآمد نفتی کشور در شرایط عادی و پنج درصد از این درآمد در شرایط استثنایی، صرف خرید، فروش و مصرف مواد مخدر می‌شود.

مجری طرح ارزیابی سریع وضعیت اعتیاد در کشور در عین حال با تاکید بر این که علی‌رغم کاهش شیوع مواد مخدر، شدت اعتیاد در کشور افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: متاسفانه بودجه اعتیاد در کشور در مقایسه با هزینه‌ای که سالانه صرف اعتیاد می‌شود، قابل توجه نیست.

گفتنی است، طرح ارزیابی وضعیت اعتیاد کشور توسط یک گروه پنج نفره با سرپرستی هومان نارنجی‌ها ـ کارشناس موسسه داریوش و مدیرکل امور فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر ـ و با اجرای دکتر رفیعی از موسسه داریوش، زیر نظر دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی کشور به اجرا درآمد

کد خبر 73687

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز