همشهری آنلاین: نایب ‌رئیس کمیسیون اصل نود در دیدار با روبرتو آربیتریو نماینده دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرم سازمان ملل گفت:

 برگزاری نشست‌هایی برای انتقال تجارب در جهت مبارزه با مواد مخدر و تشکیل کارگاه‌های آموزشی می‌تواند زمینه کاهش مواد مخدر در منطقه را فراهم کند.

به گزارش ایرنا به نقل از اداره اخبار و رسانه‌های گروهی مجلس شورای اسلامی، ابراهیم نکونام با اشاره به فعالیت‌های درخور توجه دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرم سازمان ملل در مورد تصویب قانون مبارزه با پولشویی در مجلس شورای اسلامی افزود:‌ دولت و مجلس ایران همواره دغدغه افزایش تولید مواد مخدر و پولشویی در کشور را داشته‌اند و به همین جهت از پیشنهادات و تجارب جهانی در امر مقابله با این پدیده شوم، استقبال می‌کند.

نکونام با اشاره به رشد تولید مواد مخدر در افغانستان از چهار هزار تن در زمان طالبان به نه هزار تن در سال جاری اظهار کرد: لازم است همه کشورها و دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل برای رفع این معضل همکاری مشترک داشته باشند.

در این دیدار همچنین روبرتو آربیتریو نماینده دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرم سازمان ملل با تقدیر از تلاش‌ها و اقدامات جمهوری اسلامی ایران در امر مبارزه با مواد مخدر گفت:‌ مبارزه ایران با گروه‌های مواد مخدر در سطح بین‌المللی یک امر شناخته شده است و دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرم سازمان ملل مسایل مربوط به مبارزه با پولشویی و مواد مخدر را با جدیت دنبال می‌کند.

وی در پایان با اعلام آمادگی این دفتر در همکاری بیشتر با جمهوری اسلامی ایران افزود:‌ ارتباط دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل با مجلس شورای اسلامی و تشکیل مثلث ایران، پاکستان و افغانستان در مبارزه با مواد مخدر می‌تواند معضل مواد مخدر در جهان را کاهش دهد.

کد خبر 72710

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز