همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور تحلیل‌های ارائه‌شده مبنی بر این‌که تهاجم رژیم صهیونیستی به غزه برای بازسازی چهره آمریکا در جهان صورت گرفته است را در صورت صحت روز عزای بشریت دانست و گفت:

 این‌که عده‌ای برای اهداف سیاسی و تبلیغی خود جان، مال و وطن مردمی بی‌پناه را مورد هجوم قرار دهند، نشان‌دهنده دوری آن‌ها از ارزش‌ها و اخلاق انسانی است.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، دکتر محمود احمدی‌نژاد پیش از ظهر یکشنبه 29 دی در دیدار شرکت‌کنندگان نخستین اجلاس بین‌المللی توسعه و ارتقای ورزش‌ها و بازی‌های سنتی و محلی، هم‌چنین احیای آیین‌ها و سنت‌هایی را که در درون خود ارزش‌های انسانی و سنت‌های جوانمردانه را ترویج می‌کنند، مورد تاکید قرار داد و با اشاره به تحلیل‌های ارائه‌شده درباره دلایل حمله رژیم صهیونیستی به غزه خاطرنشان کرد: درباره جنایت‌ها و آدم‌کشی بی‌سابقه رژیم صهیونیستی در غزه تحلیل‌های گوناگونی مطرح شده است.

برخی هدف را از بین بردن مقاومت و برخی دیگر تضعیف مقاومت مردم فلسطین عنوان کرده‌اند، ولی آیا کشتن زنان و کودکان و بمباران بیمارستان‌ها و مدارس می‌تواند موجب رسیدن به این هدف باشد؟ امیدوارم چنین تحلیلی درست نباشد.

رئیس‌جمهور با بیان این‌که به حادثه غزه از هر زاویه‌ای نگاه شود، این حجم از حمله و کشتار قابل توجیه نیست، گفت: مقاومت مردم فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی 60 سال ادامه داشته و اتفاق جدیدی نیفتاده بود که به این همه کشتار منجر شود.

عده‌ای چنین تحلیل می‌کنند که هدف از این حملات کاملا سیاسی است و رژیم صهیونیستی در سناریویی برنامه‌ریزی شده به منظور بازسازی چهره آمریکا که در سال‌های اخیر به شدت مخدوش شده، به چنین اعمال وحشیانه‌ای روی آورده است.

وی افزود: رژیم صهیونیستی در این سناریو برای اینکه آمریکا بدون پرداخت هزینه‌ای، خود را از مسوولیت‌های ناشی از اقدامات سوء خود در جهان نجات دهد، مامور شده است تا تخریب عواطف بشری را به اوج خود برساند، سپس بعضی وارد شوند و بدون تغییر در سیاست‌ها و اخلاق و رفتار، چهره آمریکا را بازسازی کنند.

دکتر احمدی‌نژاد تصریح کرد: امیدوارم چنین تحلیلی درست نباشد که اگر درست باشد، نشان‌دهنده اوج اضمحلال و دوری این سیاستمداران از ارزش‌ها و اخلاق انسانی است؛ البته در چند روز آینده صحت یا عدم صحت این تحلیل و فرضیه روشن خواهد شد و دعا می‌کنم چنین تحلیلی درست نباشد، والا چنین روزی که در آن عده‌ای برای اهداف سیاسی و تبلیغی خود، جان، مال و وطن مردمی را مورد هجوم قرار می‌دهند، روز عزای بشریت است.

وی خاطرنشان کرد : این که عده‌ای در مراکز قدرت جهانی بنشینند و برای اهداف تبلیغی، پرکردن جیب سرمایه داران و تحمیل خود بر بشریت و پاک کردن چهره آلوده خود، ملت‌های بی گناه را قطعه قطعه ‌کنند، مایه تاسف است.

رئیس‌جمهور هم‌چنین با اشاره به کمرنگ شدن ارزش‌های انسانی در جهان تصریح کرد: گستره اشغال، تجاوز و آدم‌کشی، تمایل به انباشت تسلیحات، جنگ‌ها و ترورها و این‌که بعضی از انسان‌ها و گروهی از دولت‌ها به جایی رسیده‌اند که منافع شخصی، حزبی و گروهی خود را در کشتن و تجاوز و ترور جست‌وجو می‌کنند، آیا به این علت نیست که از ارزش‌های اخلاقی و انسانی تهی شده‌اند؟

وی گفت: مگر می‌شود انسانی که در قلبش عاطفه، محبت و انسانیت هست به خود اجازه دهد کودکان را قتل عام و برای این کار از بمب‌ها و گلوله‌های فسفری، اورانیومی و شیمیایی استفاده کند.

دکتر احمدی‌نژاد اضافه کرد: مگر می‌شود کسی از انسانیت بویی برده باشد اما با سنگین‌ترین حملات مردم بی‌دفاع را در خانه و کاشانه خود مورد هجوم قرار دهد و از آن‌ها طلبکار هم باشد.

مگر می‌شود کسی به اخلاق پایبند باشد اما مدارس و بیمارستان‌ها را بمباران کند و در برابر دوربین‌ها گردن افرازد و مدعی شود از ارزش‌های دنیای آزاد دفاع می‌کند، این کدام ارزشی است که زنان و کودکان را بی‌رحمانه مورد حمله قرار می‌دهد.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: همه این ناجوانمردی‌ها به خاطر دوری برخی سیاستمداران، دولت‌ها و قدرت‌ها از ارزش‌های اخلاقی است، از این روی هر تلاشی در جهت تقویت و ترویج ارزش‌های اخلاقی مقدس است؛ چرا که تلاش برای صیانت از کرامت و حقوق انسان‌هاست.

دکتر احمدی‌نژاد در ادامه با تاکید بر این‌که تقویت ورزش و بازی‌های بومی و محلی که سرشار از اخلاق و انسانیت است، در حقیقت بازسازی پایه‌های نظام اخلاقی جامعه بشری است، گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران پشتیبان، یاور و همکار خوبی در این راه درست خواهد بود.

رئیس‌جمهور با بیان این‌که در طول تاریخ همواره ورزش بخش مهمی از زندگی انسان‌ها را تشکیل داده و رقابت‌های ورزشی نیز متناسب با فرهنگ‌ها و سنت‌های بومی و محلی شکل گرفته و گسترش یافته است، خاطرنشان کرد: مجموعه ورزش‌های سنتی و بومی کلکسیون بسیار زیبایی از تنوع فرهنگی و توجه ملت‌های جهان به مساله مهم ورزش است.

رئیس‌جمهور گفت: شناخت و تقویت و ترویج سنت‌ها و ورزش‌های بومی و محلی گر چه کار دشوای است اما بدانید اقدامی بسیار متعالی و انسانی و در جهت تقویت پایه‌های صلح و برادری و امنیت پایدار است.

دکتر احمدی‌نژاد افزود: ایران سرشار از سنت‌ها و بازی‌های ورزشی انسانی و جوانمردانه است، البته تردید ندارم اگر سابقه تاریخی و سنت‌های هر ملتی را ورق بزنیم، خواهیم دید که در تمام ملل جهان از این فرصت‌ها، سنت‌ها و اندیشه‌های متعالی وجود دارد.

رئیس جمهور توجه به بازسازی و احیای ورزش‌های بومی و محلی را اقدامی بسیار ارزشمند و ماندگار دانست و گفت: بدون تردید اگر ارزش این اقدام از کاوش میراث دست‌ساز بشریت بیشتر نباشد، حتما از آن کمتر نیست؛ چرا که اثر فرهنگی این کار به گونه‌ای است که امروز هم می‌تواند در جوامع بشری و در مناسبات انسانی نقش تاثیرگذاری ایفا کند.

دکتر احمدی‌نژاد هم‌چنین با اشاره به نقش فرهنگی ورزش اظهارکرد: اگر نقش فرهنگی ورزش از ورزش برداشته شود چیزی از آن باقی نمی‌ماند. ورزش لزوما باید به تقویت اخلاق و مناسبات انسانی در جوامع منجر شود و صفات برجسته را در انسان‌ها تقویت کند.

رئیس‌جمهور هم‌چنین جوانمردی، نوع‌دوستی، صلح‌طلبی، عدالت‌خواهی، شجاعت، رحم و مروت و برادری را از صفاتی دانست که به واسطه ورزش در انسان‌ها تقویت می‌شود و تصریح کرد: این صفات، مولفه‌هایی هستند که بشریت برای زندگی سعادتمند و صلح و امنیت پایدار به شدت به آن احتیاج دارد.

دکتر احمدی‌نژاد با بیان این‌که ورزش در صورت تهی‌شدن از فرهنگ و اخلاق به کالای بی‌روح و اقتصادی تبدیل خواهد شد گفت: متاسفانه امروز در برخی موارد از ظرفیت‌های ورزشی برای پیشبرد مقاصد سیاسی توسعه‌طلبانه و حتی مصرف برخی کالاها بهره‌برداری می‌شود؛ از این رو اگر ورزش از اخلاق خالی شود، حاصل آن انسان‌های متعالی نخواهد بود. 

کد خبر 73277

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز