دوشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵
۲ نفر

غرفه گلماند در غربی‌ترین منطقه پایتخت در ازای دریافت پسماندهای قابل بازیافت به شهروندان گل هدیه می‌دهد.

گلماند

به گزارش همشهری آنلاین، شهروندان منطقه۲۲ پس از جمع‌آوری و تحویل پسماندهای خشک، به ازای ارزش ریالی آنها، گل، گلدان و اقلام کاشت و نگهداری از گیاهان را دریافت می‌کنند و همچنین با نحوه نگهداری از این گیاهان آشنا می‌شوند.

«محمد شاهین خواه»شهردار ناحیه ۶ این منطقه درباره فعالیت این غرفه توضیح می‌دهد: «اگر پسماندها در مبدأ، یعنی جایی که تولید شده‌اند، تفکیک شود نه تنها منجر به صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود، بلکه اثرات زیست‌محیطی قابل توجهی خواهد داشت. به همین دلیل است که طرح‌های تشویقی متعددی در مناطق برای ترغیب شهروندان به جداسازی پسماندهای خشک اجرا می‌شود که یکی از آنها راه‌اندازی مراکز «گلماند» است. در همین راستا غرفه گلماند برای جلب مشارکت شهروندی بر نگهداشت بهینه شهر روزانه پذیرای اهالی است.»

او می افزاید: «این غرفه در میدان موج ضلع شمالی بوستان ارغوان راه اندازی شده و از نظر موقعیت به گونه‌ای جانمایی شده است تا شهروندان سایر محله‌ها نیز بتوانند به سهولت از خدمات این مرکز استفاده کنند. »

 این مرکز گلماند روزهای شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۹ تا ۱۴ و ۱۶ تا ۱۹ فعال است و شهروندان با مراجعه به آن از خدمات متنوع آن بهره‌مند می‌شوند.

کد خبر 727332

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha