پنجشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳
۰ نفر

رشد ساخت و ساز در سال‌های اخیر در غربی‌ترین منطقه پایتخت به نسبت دیگر مناطق شهر تهران بیشتر بوده و برخلاف آن زیرساخت‌های زندگی شهری در این منطقه، به دلیل بارگذاری جمعیت و کمبود امکانات، سیر نزولی و کاهش چشمگیری داشته است.

فاضلاب منطقه22

به گزارش همشهری آنلاین،نبود شبکه فاضلاب شهری یکی از مشکلات محیط زیستی این منطقه است که باعث شده تا مدیریت شهری و اهالی با چالش‌های بسیاری روبرو شوند. اکنون شهرداری منطقه ۲۲ برای رفع این معضل تدابیری اندیشیده است و از این پس به ساختمان‌های تازه ساز در صورتی مجوز پایان‌کار داده می‌شود که تاسیسات دفع فاضلاب داشته باشند.

«حمیدرضا حاجوی» شهردار منطقه ۲۲ در این باره می‌گوید: «توسعه پیدا نکردن شبکه فاضلاب شهری یکی از بزرگترین چالش‌های زیست محیطی این محدوده است. اگر به این بحران توجهی نشود، امکان رفع آن در چند سال آینده وجود ندارد.اکنون هیچ قسمتی از منطقه به شبکه فاضلاب وصل نیست. بوی نامطبوع فاضلاب سبب شده تا منطقه از چشم انداز تعریف شده فاصله بگیرد

حاجوی دلیل به وجودآمدن این مشکل را توضیح می‌دهد: «سرعت بالای ساخت و ساز شهرک‌های مسکونی در این منطقه و نبود مدیریت واحد از دلایل به تاخیر افتادن راه‌اندازی شبکه فاضلاب شهری است، به همین دلیل راهکارهای مناسبی برای رفع این معضل در نظر گرفته شده که یکی از این راهکارها الزام به فراهم‌سازی تاسیسات دفع فاضلاب برای ساختمان‌های تازه تاسیس است.»

دریافت پایان‌کار به شرط داشتن فاضلاب شهری

کد خبر 734726

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha