همشهری آنلاین: جمع زیادی از دانشجویان ایرانی در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و سکوت و سازش سران عرب و همچنین سکوت سازمان‌های بین‌المللی، تجمع‌هایی را در مقابل دفتر سازمان ملل در تهران و دفتر حافظ منافع مصر برگزار کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، صدها تن از دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور و همچنین تعدادی از اساتید و مردم کشورمان از پیش از ظهر امروز یکشنبه 8 دی    تجمع‌ اعتراض‌آمیزی را در مقابل دفتر سازمان ملل متحد در تهران آغاز کردند.

دانشجویان تجمع‌کننده با سردادن شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر سازشکار»، "ای رهبر آزاده، آماده‌ایم آماده"، "وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد، ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد"، "یا ایها المسلمون اتحدوا اتحدوا"، "مرگ بر اسلام آمریکائی"، "مرگ بر منافق"، "محرم ماه خون است، صهیونیسم سرنگون است" و ... خشم و انزجار خود را نسبت به جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه و سکوت و سازش سران خیانتکار عربی نشان دادند.

تجمع‌کنندگان پلاکاردهایی با مضامین "یا ایهاالمسلمون اتحدوا اتحدوا"، "مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل"، "UN just relax! it's the best gift for ghaza"، "خون بر شمشیر پیروز است"، "مبارک نامبارک را محاکمه کنید" و همچنین پلاکاردهایی با مضامین سخنان مقام معظم رهبری و امام خمینی(ره) در خصوص موضوع فلسطین در دست داشتند.

دانشجویان مذکور عکس‌هایی از امام خمینی، مقام معظم رهبری، سید حسن نصرالله و سید عباس موسوی دبیر کل سابق حزب‌الله لبنان در دست داشتند.

تجمع‌کنندگان همچنین با سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل پرچم آمریکا را در این تجمع به آتش کشیدند، ضمن اینکه پرچم اسرائیل و پرچم آمریکا نیز زیر پای تجمع کنندگان پهن شده بود و دانشجویان از روی آن رد می‌شدند.

در ابتدای این تجمع یکی از دانشجویان تأکید کرد: جنایات رژیم صهیونیستی در غزه در حالی صورت می‌گیرد که روسای شکم‌سیر و بی‌غیرت عربی چراغ سبزی به رژیم صهیونیستی و آمریکا داده‌اند تا به خیال راحت مردم بی دفاع و دست خالی غزه را آماج حملات موشکی هوایی و زمین خود قرار دهند.

وی افزود: ما دانشجویان، طلاب و دانش‌آموزان امروز در مقابل دفتر سازمان مدعی حقوق بشر جمع شده‌ایم تا عمق نفرت خود را از این نهادهای بی‌خاصیت آشکار کنیم.

وی تأکید کرد: ملت‌های مسلمان عرب بایستی خودشان دست به کار شوند چرا که از این دولت‌های بی‌غیرتشان کاری ساخته نیست.

در ادامه این تجمع، علی جوادی نماینده اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با بیان اینکه باید در دفتر سازمان ملل متحد را گل بگیریم، افزود: امروز کربلا غزه شاهد عاشورایی دیگر است و ما جوانان مسلمان گوش به فرمان ندای مقام معظم رهبری هستیم و آماده‌ایم تا با صدور فرمان ایشان به صهیونیست‌ها جوابی دندان‌شکن بدهیم.

وی با بیان اینکه همه ما آماده شهادت هستیم، اظهار داشت: سران جنایتکار و استکبار خوی صهیونیست بدانند که آماده‌ایم پاسخ گستاخی آنهایی که مانند سگ‌های وحشی به جام مسلمانان غزه افتاده اند را بدهیم.

نماینده اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان افزود: این اول راه است و اگر صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند، همه جوان‌های مسلمان در سراسر دنیا هیچ امنیت روانی و اقتصادی را در هیچ نقطه از جهان برایشان نخواهند گذشت.

جوادی با بیان اینکه هیچ کاری از دست مترسک‌هایی که در شورای امنیت نشسته‌اند بر نمی‌آید، تاکید کرد: سران سازشکار و خیانت‌کار عرب نیز باید منتظر کفش‌های الزیدی‌ها باشند که بر سرشان فرود خواهد آمد و جوانان مسلمان عرب آنها را محاکم خواهند کرد.

وی با تأکید بر اینکه این جنایت سعبانه، انحطاط و افول رژیم صهیونیستی را رقم خواهد زد اظهار داشت: کشتن زن و بچه بیگانه به معنای افول تمدن دروغین مدعی حقوق بشر است.
نماینده اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در ادامه تصریح کرد: متأسفانه جریاناتی نیز با خوی شاه سلطان حسینی خود زمانی در کشورمان این جریان منحط را تبلیغ می‌کردند.

بر اساس این گزارش، در ادامه این تجمع محمد صابر سماعی نماینده اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل طی سخنانی با اشاره به اینکه جمع شدن این تعداد دانشجو و مردم عادی در این روز و پس از گذشت مدت کوتاهی از آغاز دور جدید جنایات رژیم صهیونیستی در غزه نشانه خوبی است، تاکید کرد: هشتم دی روز بزرگی است و ما هیچ ترس و ابا نداریم که 8 دی را در کنار 13 آبان قرار دهیم.

وی با بیا ن اینکه آنچه در غزه شاهدیم، هدیه اوباما به فلسطینی‌ها است، افزود: این مقدمه‌ای بر ریاست جمهوری 4 ساله اوباما بر آمریکا خواهد بود.

نماینده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با بیان اینکه شعاری که ابتدا حضرت موسی و سپس حضرت مریم و سایر بزرگان سر دادند شعار مرگ بر اسرائیل بود، تاکید کرد: شعار ما نیز از ابتدا تا ابد و ظهور امام زمان، استبکار ستیزی و مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا خواهد بود.

سماعی در ادامه ضمن انتقاد شدید از عملکرد سران دولت‌های عربی در قبال کشتار وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه، تاکید کرد: ای کسانی که خودتان را مانند مرد نشان می‌دهید، در حالی که نامرد هستید و ای سران نامبارک، هر چه ملت‌های مسلمان می کشند از بی‌غیرتی شما است.

وی افزود: مرد مردان عرب یک نفر است و او همانا سید حسن نصر الله است.

نماینده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با بیان اینکه امروز هیچ کورسوی امیدی به سران کشورهای عربی وجود ندارد، گفت: مردم مسلمان دنیا بایستی با اتحاد خود به کمک مردم مظلوم فلسطین بشتابند.

سماعی ادامه داد: نکته تاسف بار این است که امروز برخی در داخل ندای دروغین صلح را سر می‌دهند و همان حرف های سران استکبار را به فارسی ترجم کرده و به خورد ملت می‌دهند و حرف ما به اینها آن است که هیات هات من الذله.

دانشجویان تجمع‌کننده در این لحظه شعار "مرگ بر منافق" و "مرگ بر قلم به دست مزدور" سر دادند.

وی تصریح کرد: شعار ما در قبال آنهایی که در داخل نسبت به جنایات سکوت پیشه کرده و به جایزه صلح نوبل خود می بالند نیز مرگ بر منافق ، مرگ بر قلم به دست مزدور است.

پس از سخنان محمدصابر سماعی دانشجویان، تجمع‌‌کننده به علت نزدیک شدن وقت شرعی، برای قرائت نماز ظهر و عصر تجمع‌ خود را متوقف کردند و پس از پایان نماز، به قرائت دعای "الهی عظم ‌البلا" پرداختند و پس از آن تجمع خود را ادامه دادند.

در ادامه این تجمع یکی از دانشجویان دختر طی سخنانی تأکید کرد: تا کی باید در کشورمان برخی کالاهای صهیونیستی را ببینیم در حالی که هزینه جنگ‌های اسرائیل از طریق فروش این کالاها تامین می شود.

وی با بیان اینکه امروز صاحب الزمان نیز داغدار است تاکید کرد: کوته فکری است اگر بخواهیم به امید سران عرب بنشینیم که آنکه دستان امیر قاهره آلوده به خون شهدای فلسطینی است.

این دانشجوی دختر افزود: سکوت در برابر جنایات رژیم صهیونیستی کمتر از جنایت نیست.

در ادامه مراسم دانشجوی دیگری با تاکید بر اینکه امروز دولت سراسر فساد مصر و دولت‌های خائن عربی روی کوفیان را نیز سفید کرده‌اند، تاکید کرد: کجایند اشخاصی مانند خالد اسلامبولی که سزای عملکرد کارهای حسنی مبارک ها را به آنها بچشاند؟
وی ادامه داد: دولتمردان رژیم وهابی سعودی در آمریکا کنفرانس برگزار کرده و با پرز طرح دوستی می‌ریزند و دست یاری و دوستی به سران فاسد دولت اسرائیل می دهند و امام چه خوب فرمودند که ما اگر از صدام بگذاریم از آل سعود نمی‌گذریم.

وی همچنین از عملکرد رژیم وهابی سعودی به شدت انتقاد کرد.
در ادامه این مراسم علیرضا زاهدی نماینده بسیج دانشجویی طی سخنانی تاکید کرد: سازمان ملل متحد و شورای امنیت رسوا این نهادهای آمریکایی باید بدانند که اگر تا سه روز دیگر در مقابل جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی عکس العمل نشان ندهند دفتر سازمان ملل متحد در تهران را خواهیم بست و جز نابودی اشغالگران خاک کشورمان از پای نمی‌نشینیم.

وی تاکید کرد: دولت های خائن عربی مصر عربستان و اردن بدانند که این ننگ تا ابد بر پیشیانیشان خواهد ماند.

اهدی با تاکید بر اینکه تنها راه مقابل با بد سرشتان حیوان صفت را ساقط کردن آنها می‌دانیم، افزود: مبارک و فهد بدانند که گروه‌های استشهادی برای ترور انقلابی آنها عازم خواهند شد و هر آن آماده شلیک جانبر کفان مسلمان و شیعیان بر جسد پلیدشان باشند.

وی با بیان اینکه حماس و گردان‌های عزالدین قسام و حزب‌الله لبنان بدانند که تنها راه مقابله با دشمنان جهاد و مقاومت است، افزود: از این پس هیچ یک از دفاتر نستله و کالاهای صهیونیستی در ایران اهمیت نخواهند داشت و کنسولگری و سفارت‌های آمریکا و انگلیس و اسرائیل در جهان به همت بسیجیان جهان اسلام امنیت نخواهند داشت و به زودی شاهد تعطیلی و به آتش کشیدن شدن جاسوس‌خانه‌هایشان در جهان خواهند بود.

نماینده بسیج اظهار داشت: بسیجیان کشورمان با ثبت نام در گردانهای عزالدین قسام شاخه ایران به غزه اعزام خواهند شد.

زاهدی با بیان اینکه از این پس سفر مقامات کشورمان به مصر و عربستان جهت برقراری رابطه غیر قابل فهم و قبول خواهد بود، افزود: دولت های کنونی مصر و عربستان را فاقد هر گونه مشروعیت برای مذاکره می دانیم.

وی تاکید کرد: دولت نهم باید اهر اقدامی که در توان دارد را برای فرستادن دارو و مواد غذایی به غزه انجام داده و تمام روابط خود را با دولت‌های خائن قطع کند.

وی تاکید کرد: ما امروز اینجا نیامده‌ایم تا عمل نمادینی را انجام دهیم بلکه آماده ایم بگوییم که این سازمان آمریکایی اگر تا سه روز دیگر نتواند صهیونیست ها خون آشام را از حملاتش باز دارد دیگر در ایران باز نخواهد ماند.

در ادامه این تجمع دانشجویان با شعارهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا به سمت درب دفتر سازمان ملل متحد در تهران حرکت کردند و با از میان برداشتن داربست‌هایی که برای جلوگیری از ورود دانشجویان تعبیه شده بود در مقابل درب سازمان ملل شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل را سر دادند.

حنیف حسین ستاریان نیز در ادامه به بیان مواضع دفتر تحکیم وحدت پرداخت و گفت: چرا سازمان ملل متحد که مدعی حقوق بشر است و هر روز علیه ایران قطعنامه صادر می‌کند، در مقابل حملات به زنان و کودکان و کشته‌شدن تعداد زیادی بی‌گناه کاری نمی‌کند.

آیا حقوق بشر با حقوق بشر تفاوت می‌کند؟
پس از سخنان ستاریان، دانشجویان در حالی که شعار "تعطیل باید گردد" و "خمینی شاهد باش ما اعتراض کردیم" و "ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند" سر می‌دادند قصد حرکت به سمت دفتر سازمان ملل در تهران را داشتند که با ممانعت نیروی انتظامی روبرو شدند و درگیری‌های بین نیروی انتظامی و دانشجویان رخ داد.

یکی از دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع) با بالارفتن از دیوار دفتر سازمان ملل متحد، قصد داشت پرچم حزب‌الله لبنان و فلسطین را بر بالای این دفتر به اهتزار دربیاورد که با ممانعت نیروی انتظامی روبرو شد.

در ادامه چند تن دیگر از دانشجویان از دیوار دفتر سازمان ملل بالا رفتند و یکی از آنها پیام مقام معظم رهبری را قرائت کرد.

دانشجویان تجمع‌کننده با سردادن شعارهایی مانند "مرگ بر منافق"، "مرگ بر سازشکار"، "وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد، ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد"، "ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند"، "فریاد یا محمدا، غزه شده کرب و بلا" و ... از این اقدام دانشجویان حمایت کردند و خواستار برافراشته شدن پرچم فلسطین بر در دفتر سازمان ملل متحد شدند.

پس از ممانعت نیروی انتظامی، دانشجویان به مدت چند دقیقه سینه‌زنی پرداختند و در این میان هر ازگاهی برای عبور از سد نیروی انتظامی تلاش می‌کردند که این کار نتیجه نداد.

دانشجویان تجمع‌کننده در نهایت با سینه‌زنی و دعا به تجمع خود پایان داده و با پای پیاده مسیر طولانی را برای حضور در مقابل دفتر حافظ منافع مصر در تهران طی کردند.

بر اساس این گزارش قطعنامه پایانی این تجمع به زبان‌های فارسی و انگلیسی قرائت شد.
به گزارش فارس، این دانشجویان پس از طی مسافت طولانی از مقابل دفتر سازمان ملل در تهران، خود را به دفتر حافظ منافع مصر رساندند و علیه سران سازش‌کار دولت مصر و بخصوص حسنی مبارک رئیس دولت مصر شعارهایی را سر دادند.

این دانشجویان در اعتراض به سازش سران دولت مصر با رژیم صهیونیستی و همدستی آنها جنایات ددمنشانه‌ این رژیم با نوار غزه، شعارهای "مرگ بر حسنی نامبارک"، "مرگ بر سازش‌کار"، "اسلام آمریکایی نابود باید گردد"، "الله اکبر"، "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل" سر دادند.

این دانشجویان پس از قرائت پیام مقام معظم رهبری که امروز در خصوص جنایت رژیم صهیونیستی در عزه صادر شد، با سردادن شعار "اولمرت جنایت می‌کند، مصر حمایت می‌کند"، "حسنی نامبارک مرگت باد مرگت باد"، "فریاد یا محمدا غزه شده کربلا" و "عزاست عزاست امروز روز عزاست امروز، خامنه‌ای رهبر صاحب عزاست امروز" به سمت دفتر حافظ منافع مصر یورش بردند که با برخورد با مانع نیروی انتظامی درگیری‌هایی بین دانشجویان و نیروی انتظامی صورت گرفت.

بر اساس این گزارش تعدادی از دانشجویان در این درگیری‌ها از ناحیه دست و سر مصدوم شدند.

نیروی انتظامی برای متفرق کردن دانشجویان از گاز اشک‌آور استفاده کرد اما دانشجویان معترض پیام مقام معظم رهبری الگو قرار داده و آن را حکم جهاد عنوان کردند.

دانشجویان خشمگینی که بعد ازظهر امروز پس از پایان تجمع در مقابل دفتر سازمان ملل متحد در تهران، در مقابل دفتر حافظ منافع مصر تجمع اعتراض‌آمیز برگزار کردند، با برخورد نیروی انتظامی پراکنده شده و به تجمع خود پایان دادند

کد خبر 71776

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز