چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۶
۴ نفر

سومین شعبه پسماند مارکت شرق تهران با هدف ترویج فرهنگ بازیافت و تشویق به تفکیک پسماند از مبدا در کنار بازار روز میوه و تره بار «پروین» در منطقه ۸ راه‌اندازی شد.

پسماند مارکت

به گزارش همشهری آنلاین، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهردار منطقه ۸ دراین‌باره گفت: «یکی از اهداف مهم در منطقه۸ کاهش پسماند و دفن آن با هدف افزایش تفکیک پسماندها از مبدا است و با افتتاح سومین پسماند مارکت در این منطقه امکان دریافت لوازم آشپزخانه، لوازم التحریر و مواد شوینده در ازای پسماند فراهم‌ شد.»

«محمدرضا ندرلو» افزود: «با ایجاد پسماند مارکت هزینه‌های جمع‌آوری پسماند از جلو درِمنازل را تا حد زیادی کاهش می‌دهیم.»

او ادامه داد: «درصد قابل توجهی از پسماندهای تولیدی شهروندان را پسماندهای خشک تشکیل می‌دهد که با توجه به پیامدهای منفی زیست‌محیطی آن، تفکیک از مبدأ پسماندها با هدف تسریع در فرایند بازیافت و افزایش تفکیک پسماندهای بهداشتی است.»
پسماند مارکت محلی است که در آن ارزش ریالی پسماندهای خشک شهروندان از جمله دورریختنی‌های پلاستیکی، شیشه‌ای، الکترونیکی، فلزی و... براساس قیمت‌های مصوب سازمان مدیریت پسماند شهر تهران مشخص شده و شهروندان می‌توانند معادل ریالی آن از اجناسی که در این پسماند مارکت وجود دارد خرید کنند.

کد خبر 716758

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    3 0
    چرا در شهر های دیگر نیست ؟
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    3 0
    بهتره برخی از ایده های خوب رو اول در شهرستان ها اجرا کنیم بعد در پایتخت . بیشتر افرادی که به پایتخت مهاجرت می کنند نظرشان این است که تهران رفاه بیشتری برای ما فراهم می کند ...