همشهری آنلاین: وزارت خارجه ایران حملات همه‌جانبه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه که منجر به شهادت و مجروح شدن صدهاشهروند بیگناه فلسطینی گردید به شدت محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، حسن قشقاوی، این اقدام وحشیانه و ضدبشری رژیم صهیونیستی را اضافه شدن پرونده دیگری به پرونده‌ سیاه جنایات جنگی و تروریسم دولتی این رژیم دانست و افزود: این جنایت هر چند با هدف ظاهری کسب بیشتر آراء در رقابت انتخاباتی غاصبان اراضی اشغالی صورت می‌گیرد ولیکن سند محکمی بر استمرار رویکرد تجاوزکارانه‌ رژیم صهیونیستی و نتیجه‌ سکوت دردآور مجامع مسئول بین‌المللی در برابر محاصره‌ ظالمانه علیه زنان، مردان و کودکان مظلوم نوار غزه به حساب می‌آید.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: سوال مهمی که در این میان در ارتباط با مخافل حقوق بشر کشورهای غربی مطرح می‌باشد، این است که آیا حمله به مناطق مسکونی و کشتار ده‌ها مردم و زن و کودک در خیابان و کوچه آن هم با فجیع‌ترین نوع خود هیچ واکنش و احساس انسانی را نباید به همراه داشته باشد و یک امر جدی حقوق بشر قلمداد نمی‌گردد؟ در حالی که به لحاظ رویه‌ها و شاخص‌های بین‌المللی موجود، اعمال اینگونه خشونت‌ها و رویکردهای جنایت‌آمیز نسبت به مناطق مسکونی و شهروندان یک رویکرد نابخشودنی و غیر قابل قبول است.

قشقاوی با توجه به ادامه‌ حملات وحشیانه‌ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و وضعیت وخیم انسانی حاکم بر این منطقه در نتیجه محاصره‌ آن، خواستار اقدام عاجل و اضطراری مجامع بین‌المللی از جمله شورای امنیت سازمان ملل متحد و سازمان کنفرانس اسلامی و همه کشورها و ملت‌های اسلامی و آزادیخواهان جهان برای بازداشتن این رژیم از ادامه‌ جنایت‌های خود و کمک به مردم مظلوم فلسطین به ویژه درمان مجروحان این حملات گردید.

 قشقاوی همچنین با تسلیت این فاجعه‌ دردناک به دولت و ملت فلسطین و همچنین خانواده داغدار قربانیان، همدردی و حمایت دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران از ملت مظلوم فلسطین در برابر سیاست‌های تجاوزکارانه‌ی رژیم صهیونیستی را مورد تاکید قرار داد.

کد خبر 71675

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز