همشهری‌آنلاین: مدیرکل محیط زیست تهران گفت: چنان چه شرایط آلودگی هوای تهران تا چهارشنبه به مرحله اضطرار برسد علاوه بر تعطیلی مدارس محدوده طرح ترافیک افزایش می‌یابد.

به گزارش مهر، محمد باقر صدوق گفت: در جلسه کمیته هماهنگی و نظارت مواقع اضطراری آلودگی هوای تهران که با حضور مسئولان این کمیته برگزار شد وظایف ارگان‌ها به آن‌ها گوشزد و مقرر شد در شرایط اضطرار اقدامات لازم را در این ارتباط را به عمل آورند. [جلسه‌ کمیته اضطراری آلودگی هوای تهران تشکیل شد]

بر اساس اعلام مرکز هماهنگی اطلاع‌رسانی آلودگی هوا شاخص کیفیت هوای تهران به لحاظ آلاینده ذرات معلق هم‌اکنون در شرایط هشدار قرار دارد. [آلودگی هوای تهران تشدید می‌شود]

همچنین بر اساس گزارش سازمان هواشناسی کشور تا روز چهارشنبه شرایط جوی تهران پایدار می‌ماند و بدین ترتیب انتظار می‌رود میزان آلاینده‌ها همچنان افزایش یابد.

مدیرکل محیط زیست تهران در این‌باره گفت: بر اساس قانون چنانچه به مرحله اضطرار برسیم نیروی انتظامی باید محدوده طرح ترافیک را افزایش دهد. [پیک تردد در تهران، پیک‌ساعات آلودگی هواست]

محمد باقر صدوق افزود: در این جلسه همچنین مصوبه جلسه قبل درباره الزام دستگاه‌های دولتی به دریافت معاینه فنی بررسی شد که براساس گزارش مهندس درون‌پرور، سرپرست معاونت عمرانی استانداری تهران روز گذشته این موضوع به تمامی سازمانها و نهادهای دولتی ابلاغ شد.

همچین مقرر شد فردا نامه‌ای نیز به معاون رییس‌جمهوری ارسال شود تا بر اساس آن دستگاه‌های دولتی موظف شوند ظرف یک ماه نسبت به انجام معاینه فنی تمامی خودروهای خود اقدام کنند.

در این جلسه همچنین نماینده دبیرخانه شورای عالی ترافیک کشور با اشاره به موضوع اجرای طرح زوج و فرد و یا ممنوعیت تردد خودروهای تک سرنشین گفت: موضوع اجرای این طرحها در شرایط غیر از آلودگی هوا از اختیارات وزیر کشور است و در این باره وی باید تصمیم‌گیری کند.

مدیرکل محیط زیست تهران تصریح کرد: تصمیمات کمیته اضطرار حول محور چگونگی عمل نهادها در شرایط اضطرار بوده و شرح وظایفشان به آنها تفویض شد.

به گفته محمد باقر صدوق از آنجا بیشتر مسئولان مرتبط با مسئله آلودگی هوا تغییر کرده‌اند و متاسفانه مدیران جدید آشنایی چندانی با شرح وظایف خود نداشتند بنابراین لازم بود که وظایفشان به آنها گوشزد شود.

کد خبر 71305

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز