گروه محیط زیست: رئیس مرکز تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر ضرورت نیل به توسعه پایدار، گفت:

 آمارها نشان می‌دهد، خسارات آلودگی هوا در ایران در سال آینده میلادی به 10 میلیارد دلار می‌رسد.

به گزارش همشهری، حسن روحانی با اشاره به اینکه منابع فسیلی در دنیا محدود است و باید به فکر منابع دیگر انرژی باشیم، افزود: نفت و گاز کاربردهای بسیار ارزشمندتر از احتراق دارند.

وی مسئله محیط زیست را یکی دیگر از مسائل مطرح در سوخت‌های فسیلی دانست و تصریح کرد:‌منابع فسیلی، محیط زیست را آلوده می‌کند، خصوصا در کشورهایی که دارای فناوری پایین هستند.

رئیس مرکز تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه در تهران، انسان‌ها آرزو می‌کنند 100 متر بروند و خودرویی دودزا نبینند، بیان داشت: این در حالی است که گازوئیل ما هم استاندارد نیست و پالایشگاه‌های ما در این خصوص با مشکل مواجه هستند. 

وی به موضوع خودروهای فرسوده اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: طبق قانون برنامه چهارم، باید تا پایان این برنامه یک میلیون خودروی فرسوده از رده خارج می‌شد. این در حالی است که با گذشت 4 سال از 5سال قانون برنامه چهارم تنها توانسته‌ایم 300 هزار خودروی فرسوده را از رده خارج کنیم.

روحانی با تاکید بر اینکه باید تلاش‌های فراوانی برای استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در راستای حفظ محیط زیست صورت گیرد، اذعان کرد: دنیا نیز در این مسئله تلاش فراوانی کرده، از سوی دیگر طبق قانون برنامه چهارم باید یک صدم انرژی‌های مصرفی در کشور تا پایان این برنامه از انرژی‌های تجدیدپذیر باشد؛

این در حالی است که تنها توانسته‌ایم 20 درصد از این رقم را محقق کنیم. وی ایجاد تنوع در منابع انرژی کشور و استفاده از آنها با رعایت مسائل زیست محیطی را از دیگر بخش‌های سیاست‌های کلی نظام در بخش انرژی دانست و ابراز داشت: این در حالی است که در زمینه افزایش سهم انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور گام مؤثری برداشته نشده است.

کد خبر 70857

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز