گروه شهری: مشاور محیط‌زیست شهرداری تهران با بیان اینکه متهمان پرونده آلودگی هوای تهران توسط کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی مشخص شده‌اند، از مجلس خواستار ارائه نتایج بررسی این پرونده شد.

محمد هادی حیدرزاده، در حاشیه دیدار مسئولان حوزه محیط‌زیست با شهروندان، در محل مرکز نظارت همگانی 1888 با بیان این مطلب اظهار کرد: در اواخر مجلس هفتم، پرونده آلودگی هوای تهران مورد بررسی قرار گرفت و متهمان این پرونده توسط کمیسیون اصل 90 شناسایی شدند، اما متأسفانه نتایج حاصله اعلام نشده است که امیدواریم مجلس هشتم نتایج را هرچه سریع‌تر اعلام کند تا مشخص شود کدام یک از دستگاه‌ها به مسئولیت و وظایف خود براساس برنامه جامع عمل نکرده‌اند.

وی افزود: اعلام نتایج بررسی پرونده شناسایی متهمان آلودگی هوای تهران، شرایط را برای نظارت بهتر دستگاه‌های نظارتی فراهم می‌سازد و کمک می‌کند تا سازمان‌ها و نهادهای ذی‌ربط به وظایف خود بهتر عمل کنند.

مشاور محیط‌زیست شهرداری تهران با اشاره به اینکه 85درصد آلودگی هوای تهران ناشی از وسایط نقلیه غیر‌استاندارد است، اظهار کرد: البته در این میان خودروهای قدیمی، خودروهای جدید و نیز موتور‌سیکلت‌ها بیشترین نقش را دارند و از این‌رو استاندارد‌سازی خودروهای تولیدی و معاینه فنی خودروهای موجود از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

حیدرزاده بیان داشت: با کمک سازمان‌های مردم نهاد، شهروندان در روز هوای پاک (29دی) در 10 نقطه پایتخت به‌منظور حمایت از اقدامات و فعالیت‌هایی که منتهی به کاهش آلودگی هوا و افزایش کیفیت محیط‌زیست می‌شود، گرد هم می‌آیند.

وی با اشاره به اینکه شعار امسال هفته هوای پاک در سراسر کشور«معاینه فنی، خودروی سالم و هوای پاک» است، تصریح کرد: یکشنبه 29 دی ماه نخستین روز هفته هوای پاک با شعار معاینه فنی، مسئولان و هوای پاک است که تمامی خودروهای دولتی باید تا آن روز مورد معاینه فنی قرار گیرند.

حیدرزاده ادامه داد: همچنین دوشنبه 30 دی ماه روز معاینه فنی، قوانین و مقررات و هوای پاک، سه‌شنبه 1 بهمن روز معاینه فنی، حمل ونقل عمومی و هوای پاک، چهارشنبه 2بهمن روز معاینه فنی، صنعت و هوای پاک، پنجشنبه 3 بهمن روز معاینه فنی، بسیج همگانی و هوای پاک، جمعه 4 بهمن روز معاینه فنی، سلامت و هوای پاک و شنبه 5 بهمن روز معاینه فنی، رسانه گروهی و هوای پاک تعیین شده است.

کد خبر 72926

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز