همشهری آنلاین: به دنبال شرایط هشدار آلودگی هوای تهران تمام اورژانس‌ها و بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران آماده باش هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایران در خصوص آلودگی هوای تهران اظهار داشت: با توجه به قرار گرفتن در وضعیت هشدار آلودگی هوای شهر تهران و پیش‌بینی سازمان هواشناسی استان تهران مبنی بر کیفیت خاص جوی و احتمال وقوع پایداری و وارونگی دما و با توجه به این که درحال حاضر کیفیت آلودگی هوا بر اساس سنجش به عمل آمده از ایستگاه‌های موجود مرکز «مهار» در شرایط ناسالم قرار دارد که این امر می‌تواند به عنوان بحرانی جدی در به مخاطره انداختن سلامت شهروندان تهران تلقی شود.

به گزارش ایسنا دکتر فخرالسادات امامی با بیان این مطلب افزود: کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی، کاهش فعالیت بیماران قلبی- ریوی و مبتلا به آسم، کاهش حضور دانش‌آموزان در فضای باز و جلوگیری از فعالیت‌هایی که در معابر موجب افزایش آلودگی هوا می‌شود از جمله مواردی است که باید در مواقع آلودگی هوا رعایت کنیم.

وی افزود: محدودیت زمانی و مکانی برای تردد خودروها، تعطیلی مراکز آموزشی تا مقطع راهنمایی، تعطیلی موقت کارخانجات و مراکز آلاینده شهر، استقرار پایگاه موقت امدادرسانی فوریت پزشکی در مراکز شلوغ و آلوده، عدم حضور سالمندان و کودکان در محیط باز و همچنین ممنوعیت کامل تردد خودروهای شخصی و استفاده از خودروهای گازسوز از جمله مواردی است که باید در شرایط اضطراری و بحرانی به آن توجه کنیم.

مهندس محسن فرهادی کارشناس مسئول بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز گفت: به دنبال آلودگی هوا تمام اورژانس‌ها و بیمارستانهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران در حالت آماده باش هستند.

وی منطقه غرب را آلوده‌ترین منطقه شهر تهران (محدوده تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران) دانست و خاطرنشان کرد: هم اکنون اقدامات مربوط به اطلاع رسانی به مردم، منع تردد خودروهای دودزا، توقف فعالیت کارخانه‌هایی که زباله سوزی دارند و منع تردد اطفال و بیماران قلبی، تنفسی و ریوی را آغاز کرده‌ایم که هنوز ادامه دارد.

وی در پایان تاکید کرد: با توجه به آلودگی هوا از اطفال ، بیماران قلبی و ریوی و افراد مسن درخواست می‌شود در این روزها تا حد امکان از تردد در فضای باز شهری خودداری کنند.

کد خبر 71364

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز