دوشنبه ۲ دی ۱۳۸۷ - ۱۲:۰۵
۰ نفر

در یکصدوپنجاه و دومین جلسه شورای شهر دو فوریت «طرح تامین بودجه مورد نیاز ساماندهی، توسعه و مقاوم‌سازی‌ ابنیه دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی و ایران» تصویب شد.

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر تهران در این باره گفت: در بحث مقاوم‌سازی‌ بیمارستان‌ها بسیار عقب هستیم و شاید تنها یک یا دو بیمارستان پس از وقوع زلزله قادر به خدمت رسانی باشند.

رسول خادم، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر در این ارتباط اعلام داشت: در حال حاضر وضعیت بسیار ناخوشایندی در مراکز درمانی و بیمارستانی شهر تهران حاکم است به‌گونه‌ای که متوسط عمر مراکز درمانی و بیمارستان‌ها 35 سال است و به‌شدت فرسوده هستند. وی افزود: مراکز درمانی و بیمارستانی شهر تهران نه تنها با نیازمندی‌های جمعیت شهرمان تناسب ندارند که ظرفیت مناسبی جهت ارائه خدمت به شهروندان در شرایط ویژه نداشته  و از نظر تجهیزات هم ضعف‌های اساسی دارند.

حمزه شکیب، رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه درصورت وقوع زلزله تنها تعداد اندکی از بیمارستان‌ها قادر به ارائه خدمت به آسیب‌دیدگان و مجروحان هستند، گفت: شاید تعداد بیمارستان‌هایی که پس از وقوع زلزله سرپا باشند به یک یا دو بیمارستان برسد. چرا که در بحث مقاوم‌سازی‌ بیمارستان‌ها بسیار عقب هستیم. به گفته وی برای سر پانگه داشتن و استفاده از امکانات فعلی بیمارستان‌ها نیاز به اعتبارات بیشتری داریم.

شکیب از نمایندگان تهران خواست تا برای مقاوم‌سازی‌ بیمارستان‌ها طرح اساسی‌تری پیشنهاد دهند و به این اقدام کمک بیشتری کنند.

کد خبر 71263

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز