گروه شهری: شورای شهر تهران علاوه بر بررسی اعتراض فرمانداری به چند مصوبه و بررسی پیشنهادهایی درباره کمیسیون‌های ماده 100، مصوبه‌ای نیز در مورد بودجه پلیس راهور تهران داشت.

به گزارش همشهری، خسرو دانشجو، سخنگوی شورای شهر، در پایان یکصد و چهل ‌و چهارمین جلسه شورای شهر تهران که بدون حضور مستمع برگزار ‌شد، در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه دیروز شورا لایحه اصلاحیه بودجه سال 87 شهرداری تهران برای بودجه راهور ناجا مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب رسید.

وی اعلام کرد: در سال‌های قبل راهور ناجا در ازای بودجه‌ای که به‌عنوان کمک دریافت می‌کرد، هیچ برنامه‌ای به شورا ارائه نمی‌کرد و این بودجه به صلاحدید راهور ناجا هزینه می‌شد.

سخنگوی شورای شهر تهران اضافه کرد: بودجه راهور ناجا در سال‌جاری 12 میلیارد تومان است که طبق مصوبه امروز شورا باید برای 10 تا 11 میلیارد تومان آن برنامه ارائه دهد و در مورد حدود 5/1 میلیارد تومان آن با صلاحدید خود هزینه کند.

دانشجو با اشاره به 2 مورد اعتراض فرمانداری تهران به مصوبات شورا، توضیح داد: فرمانداری تهران به بخشی از بندهای مصوبه شورای شهر تهران در مورد الزام شهرداری تهران به جمع‌آوری نظرات علمی شهروندان اعتراض و تاکید کرد که تشکیل دبیرخانه دیگری برای این مصوبه لازم نیست و در عین حال وضعیت پرسنل و حقوق و مسائل اداری این افراد در دبیرخانه مبهم است.

وی افزود: شورای شهر تهران پس از بررسی این اعتراض تصمیم‌ گرفت که این بند اصلاح شود  و دبیرخانه شورای شهر تهران نسبت به موضوعات این مصوبه اقدام کند.

سخنگوی شورای شهر تهران، همچنین به اعتراض فرمانداری تهران در مورد مصوبه الزام شهرداری تهران به تسویه و وصول مطالبات املاک تصرفی واقع در طرح‌های عمرانی شهر تهران و تعیین تکلیف برای پرداخت سریع و با برنامه مبالغ این املاک به مردم اعتراض کرده و خواهان اضافه شدن یک بند به این مصوبه شورای شهر تهران برای پرداخت و تسویه حساب زمین‌های با کاربری فضای سبز و واقع شده در حریم شهر تهران شده است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مصوبه گذشته شورای شهر تهران در مورد تشکیل ستادی متشکل از نماینده وزرای مسکن و کشور، شورای شهر و شهرداری تهران اشاره و عنوان کرد: قرار بود این ستاد بازنگری را در مورد وضعیت عملکرد کمیسیون‌های ماده 100 شهرداری تهران داشته باشد.

رئیس کمیسیون توسعه عمران شورای شهر تهران به‌عنوان دبیر این ستاد تاکنون چندین جلسه از این ستاد را تشکیل داده است و امروز پیشنهاد‌هایی را برای بهبود عملکرد کمیسیون‌های ماده 100 به شورا آورد که در جلسه دیروز فقط بند «الف» آن فرصت بررسی پیدا کرد.

کد خبر 68528

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز