سه‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۸۷ - ۱۹:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه عمر ساختمان‌ها در تهران یک چهارم استاندارد جهانی است از اجباری شدن استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد خبر داد.

به گزاش ایسنا، اعضای شورای شهر تهران در جلسه سه‌شنبه (21 آبان) یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به فرهنگ‌سازی در مورد ترویج استفاده از مصالح و فرآورده‌های ساختمانی استاندارد را تصویب کردند.

حمزه شکیب، رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر تهران، در این جلسه با تاکید بر این که عمر مفید ساختمان‌های تهران یک‌چهارم استاندارد جهانی است، گفت: عمر مفید ساختمان‌ها در نقاط دیگر دنیا، 100 سال است، در حالی که ساختمان‌های تهران، 25 سال هم عمر ندارند.

وی با تاکید بر این که در مصالح استاندارد، مقاومت لرزه‌ای بیشتر لحاظ می‌شود، افزود: متاسفانه اغلب مصالح به کار گرفته شده در ساختمان‌ها استاندارد نیستند.

شکیب پیشنهاد‌ کرد که شهرداری تهران در زمان صدور پروانه، استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد را اجباری کند و اطلاع‌رسانی اساسی در این بخش داشته باشد.

رسول خادم، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، هم گفت: شهریور ماه امسال، مصوبه‌ای را در مورد مدیریت بر آوارها و نخاله‌های ساختمانی داشته‌ایم و در آن فقط موضوع مدیریت نخاله ساختمانی مطرح نبود و وضعیت مصالح ساختمانی از ابتدا تا انتها مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی پیشنهاد‌ کرد که این موضوع برای بررسی بیشتر کارشناسی به کمیسیون‌های مربوطه ارجاع شود. یک فوریت این طرح در نهایت به تصویب رسید.

کد خبر 68110

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز