سه‌شنبه ۵ آذر ۱۳۸۷ - ۱۴:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: چمران گفت: تجربه کمک دولت در اجرای پروژه‌های مترو پیش روی ماست و بهتر است، این تجربه را برای فاضلاب شهر تهران تکرار نکنیم

به گزارش ایسنا، رئیس شورای شهر تهران سه‌شنبه (5 آذر)در یکصد و چهل و هفتمین جلسه این شورا و در جریان بررسی طرح پیشنهاد‌ تامین اعتبار مورد نیاز اجرای پروژه فاضلاب شهر تهران به دولت و مجلس شورای اسلامی در سال 88 و تعیین بهای خدمات خرید انشعاب فاضلاب در سال 88، خاطر نشان کرد: شورا می‌تواند، شهرداری را موظف به انجام اقدامات بیشتری علاوه بر وظایف خود کند، تا این پروژه در اسرع وقت صورت گیرد.

وی با بیان این مطلب که وظیفه دولت در مورد فاضلاب و تاسیسات آن مشخص است، افزود: قرار نیست شهرداری تهران به دلیل اهمیت برخی از پروژه‌ها، مسئولیت همه آن‌ها را بر عهده بگیرد.

وی افزود: همه حالا، هر روز از مدارس و بیمارستان‌ها و سازمان‌های مختلف برای تامین دستگاه فتوکپی و تجهیزات به شورای و شهرداری مراجعه می‌کنند، در حالی که برای همه این‌ها در دولت بودجه در نظر گرفته شده است و شهرداری نمی‌تواند، با این چندرغاز پول این مسئولیت‌ها را بر عهده بگیرد.

چمران عنوان کرد: شهرداری پول زیادی ندارد و هر چه هست هم صرف پروژه‌های شهر می‌شود و در عین حال نمی‌تواند عوارض شهری را هم افزایش دهد و به عبارتی از مردم پول بگیرد و برایشان خرج کند.

وی تاکید کرد که لازم نیست شهرداری تهران وظایف جدیدی را بدون اعتبارات و امکانات برای خود ایجاد کند.

وی اظهار کرد: همین حالا هم چند میلیارد تومان پول به مردم بدهکار هستیم، چرا که خانه‌هایشان را خریده‌ایم، ولی پول آن را نداده‌ایم و باید حداقل پنج سال به دنبال پرداخت همین پول باشیم.

چمران یادآورشد: 50 میلیارد تومان پول برای پروژه فاضلاب رقمی نیست، ولی برای شهرداری اثرگذار است، ضمن این که دولت در حال حاضر برای شهرهایی با جمعیت کمتر این پول را داده و می‌دهد، چرا نباید برای شهر هشت میلیونی تهران که پیشانی و چشم کشور است، این پول تامین نشود.

وی تصریح کرد: تهران در این گونه از پروژه‌های ضروری، مظلوم واقع شده و به دلیل جمعیت بالا و افزایش رقم، به چنین پروژه‌ای توجه نمی‌شود.

چمران همچنین در ادامه صحبت‌های خود در تذکری به نحوه پوشش خبری آیین گشایش سومین دوره شورایاری‌های محلات شهر تهران در روزنامه همشهری اشاره کرد و گفت: پوشش خبری این موضوع در روزنامه همشهری که نه، در روزنامه شورا انعکاس ضعیفی داشت.

وی تصریح کرد: در این گردهمایی شورانگیز و جالب همه اقشار روحانی، خانه‌دار، کاسب و جانباز و غیره حاضر بودند، اما انعکاس خوبی پیدا نکرد.

چمران ادامه داد: شورایاری‌ها نمونه مشارکت مردم است و حالا که با خون دل اجرا شده و ماه‌ها زحمت برای برگزاری آن کشیده شده، نباید مورد بی‌توجهی قرار گیرد.

وی افزود: در هر صورت شورایاری‌ها شکل گرفته و فعالیت می‌کنند و شورای شهر تهران کار خود را کرده است.

کد خبر 69318

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز