همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران گفت: چنانچه در تهران زلزله بیاید تنها 1 تا 2 بیمارستان پایتخت می‌توانند خدمات رسانی کنند

به گزارش مهر، دکتر حمزه شکیب در حاشیه بررسی دوفوریت طرح تامین بودجه دانشگاههای تهران، شهید بهشتی و ایران در جلسه سه‌شنبه (26 آذر) شورای شهر تهران با اشاره به وضعیت بیمارستانهای پایتخت افزود: بیشتر بیمارستانهای شهر از نظر مقاومت در برابر زلزله وضعیت بحرانی داشته و باید با تعریف ردیف بودجه هایی مقاوم سازی در مورد آنها صورت بگیرد.

وی تصریح کرد: همانطور که برای مقاوم سازی مراکز آموزشی حرکتهایی از سوی شورای شهر و مجلس صورت گرفت و منجر به مقاوم سازی مدارس شد در مورد مراکز درمانی نیز این اتفاق باید بیفتد.

در این ارتباط رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا نیز با بیان این مطلب که متوسط عمر بیمارستانهای شهر تهران 35 سال است اعلام کرد: بیمارستانهای شهر به شدت فرسوده بوده و در شرایط بحران قابلیت ارائه خدمات به شهروندان را ندارند.

رسول خادم افزود: از نظر تجهیزات نیز مشکلات عمده ای وجود دارد که البته قبل از پرداختن به آنها باید میزان مقاومت ساختمانها را بالا برد. چرا که در این ارتباط مصوباتی نیز داشته ایم و منابع و اعتبارات مورد نیاز تهران در آن دیده شده است و در مجموع 351 میلیارد تومان برای مقاوم سازی نیاز داریم.

وی خاطرنشان کرد: برخی از پروژه‌های مراکز درمانی به خاطر 100 میلیون تومان اعتبار زمین مانده اند و مسئولان اجرایی وزارت بهداشت نمی توانند مناقصه برگزار کنند چون نمی‌خواهند سهمی به پیمانکار بدهند.

رئیس شورای شهر تهران نیز با اشاره به وضعیت پروژه‌های بیمارستانی گفت: برخی بیمارستانها مثل بیمارستان علی اصغر پاسخگوی نیازهای شهروندان نبوده و باید توسعه فیزیکی پیدا کند و این تمام ماجرا نیست.

مهدی چمران افزود: بیمارستان سینا را سالهاست که به یک صورت می‌بینیم یک روز دیوارهایش را بر می دارند و یک روز دیگر آن را برپا می کنند مسئولان اجرایی وزارت بهداشت سعی کنند پروژه های قبلی را به سرانجام برسانند بعد پروژه دیگر را شروع کنند.

دوفوریت طرح تامین بودجه موردنیاز دانشگاههای علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی و ایران در جلسه امروز شورای شهر تهران تصویب شد و بر اساس این مصوبه 79 میلیارد تومان بودجه به دانشگاه تهران 9 میلیارد تومان به دانشگاه شهید بهشتی و 18 میلیارد و 600 میلیون تومان به دانشگاه علوم پزشکی ایران اختصاص یافت.

کد خبر 70939

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز