مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۶ آبان ۱۳۸۷ - ۱۱:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهرداری با همکاری نظام مهندسی برای مهندسان ناظر، محاسب و طراح ساختمان‌ها کلاس‌های آموزشی برگزار می‌کند.

نصرت الله کاشانی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اشاره به رشد صدور پروانه های ساختمانی گفت: نظارت بر مهندسان ناظر، محاسب و طراح بر عهده سازمان نظام مهندسی است و شهرداری تهران هم تطبیق ظوابط و رعایت آن‌ها را کنترل می‌کند.

وی در حاشیه حضور در مرکز نظارت همگانی شهرداری تهران (1888) افزود: تفاهم‌نامه‌ای با نظام مهندسی امضا شده است و کاملا با این سازمان هماهنگ هستیم و قرار است تا برای مهندسان ناظر، محاسب و طراح کلاس های آموزشی برگزار شود.

وی در مورد رعایت ماده 33 نظام مهندسی اظهار کرد: به همین منظور کنترل ساختمان‌های بالاتر از 3 هزار متر شروع شده و به 2500 متر رسیده است و به این ترتیب همه ساختمان‌ها کنترل خواهد شد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در ادامه تصریح کرد: شهرداری تهران حضور ناظران را کنترل و بررسی می کند و در تفاهم نامه‌ای که امضا شده است مهندسان ناظر باید برنامه حضور در ساختمان‌ها را گزارش دهند.

کاشانی با اشاره به اجرای طرح ناحیه محوری و تشکیل ادارات شهرسازی در نواحی گفت: با تشکیل ادارات شهرسازی در هر ناحیه، هر ماه و یا هر دو ماه هریک از ساخت و سازهای نواحی بررسی می‌شوند تا به این ترتیب کیفیت ساخت و سازها بهتر شده و تخلفات نیز به صفر نزدیک شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در رشد صدور پروانه‌های ساختمانی، اظهار کرد: تا پایان مهرماه 12 هزار پرونده صادر شده است که نسبت به سال گذشته 7 درصد در تعداد و 18 درصد در متراژ رشد داشته‌ایم.

وی با اشاره به رویکر شهرداری در موضوع نمای ساختمان‌ها گفت: تا کنون به معماری داخلی ساختمانها بیشتر توجه می‌شد، اما در نظر داریم نمای ساختمان‌ها را اهمیت بیشتری داده و به این منظور مقرراتی را برای مناطق آماده کرده‌ایم که ابلاغ خواهد شد.

وی افزود : در این برنامه صدور پروانه به صورت جداگانه الزامی شده است  و نماها قبل از ساخت باید به تایید برسند تا با محله و خیابان هماهنگ باشند.

کاشانی در مورد دفاتر خدمات الکترونیک نیز گفت: این دفاتر کار رسمی خود را آغاز کرده‌اند که در این فاز تشکیل پرونده‌ها و همه درخواست‌ها در این دفاتر صورت می‌گیرد و به ترتیب در فازهای بعدی کنترل نقشه‌ها، طرح تفضیلی و کنترل تخلفات نیز در این دفاتر صورت خواهد گرفت.

کد خبر 66774

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز