دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۸۷ - ۰۸:۰۰
۰ نفر

اعضای شورای شهر در روز پنج شنبه 12 دی ماه مصوبه توسعه گورستان بهشت زهرا را به تصویب رساند.

 این مصوبه در راستای تحقق مفاد توافق فی‌مابین استانداری تهران،  شورای اسلامی شهر تهران و شهرداری تهران و شورای اسلامی شهر باقر شهر و شهرداری باقر شهر به تصویب رسید.

بر این اساس حریم شهر باقرشهر به مقدار یک میلیون و ششصد و پانزده هزار و پانصد و شصت و هفت(567/615/1) متر مربع جهت توسعه گورستان بهشت زهرا(س) از حریم شهر باقر شهر منتزع و به حریم شهر تهران پیوسته شده و در اختیار سازمان بهشت زهرا قرار گرفت. در این مصوبه که در قالب پیشنهاد ارائه شده، آمده است: با توجه به همکاری و مشارکت نزدیک شورای اسلامی شهر باقرشهر و شهرداری این شهر و به منظور تشریک مساعی و مشارکت در عمران و آبادی منطقه،  شهرداری تهران موظف است اقدامات به شرح ذیل را معمول کند:

الف - احداث فضای سبز حداکثر ظرف مدت یک سال از تاریخ ابلاغ این مصوبه و تحویل آن به شهرداری باقرشهر جهت استفاده و بهره‌برداری

ب-  جابه‌جایی دیوار موجود حد فاصل فضای سبز فوق‌الذکر و گورستان بهشت زهرا(س)

ج -  ایجاد زیرگذر مناسب به منظور عبور و مرور وسایط نقلیه از داخل گورستان به محل توسعه آتی دـ احداث تقاطع غیر همسطح در سه‌راه باقر شهر به منظور تامین ایمنی شهروندان و سهولت در رفت و آمد

هـ - بررسی کارشناسی جهت جابه‌جایی محل ایستگاه مترو به منظور تامین امکان استفاده شهروندان باقرشهر از شبکه مترو با هماهنگی شهرداری باقرشهر
 و-نگهداری و بهسازی مسیر جاده تهران - قم حد فاصل سه راه باقرشهر تا ورودی شهر کهریزک

ز- افزایش ناوگان حمل‌ونقل عمومی (اتوبوس، مینی‌بوس و تاکسی) جهت ارائه خدمات به شهروندان باقرشهری که در مسیر این شهر به تهران و بالعکس رفت و آمد می‌کنند. همچنین در این مصوبه ذکر شده‌ که شهرداری تهران متعهد است اجرای این مرحله از طرح توسعه گورستان بهشت زهرا(س) آخرین مرحله بوده و پس از انجام اقدامات لازم و اجرای طرح توسعه مذکور هرگونه اجرای طرح توسعه به نحوی که مستلزم ورود به حریم شهر باقر شهر باشد ممنوع است.

در ماده سوم مصوبه مذکور شهرداری تهران موظف شد در خصوص حسن اجرای این مصوبه اقدامات لازم را با هماهنگی مراجع ذی‌ربط معمول و نتیجه اقدامات را هر 6 ماه به شورای اسلامی شهر تهران ارائه کند. در این روز شورای شهر تهران مصوبه‌ای دیگر را به تصویب رساند. استفاده از مصالح و فراورده‌های ساختمانی استاندارد در ساخت و سازهای شهری با توجه به افزایش ایمنی و عمر مفید ساختمان‌ها به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید.

بر اساس این مصوبه و با استناد به «آیین نامه نظارت بر استانداردهای اجباری در مراحل تولید،  توزیع و مصرف مصالح ساختمانی» مصوب هیأت وزیران،  شهرداری تهران موظف است با همکاری مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی استان تهران و به منظور ترویج فرهنگ استفاده از مصالح و فراورده‌های ساختمانی استاندارد در ساخت و ساز شهری حداکثر ظرف مدت 3 ماه پس از ابلاغ این مصوبه در مواردی به شرح ذیل اقدام کند:

الف‌-در هنگام صدور پروانه ساختمانی به مالکان و مجریان در خصوص مصالح و فراورده‌های ساختمانی مشمول استاندارد اجباری،  اطلاع رسانی لازم صورت پذیرد. برای این منظور مقتضی است آخرین فهرست مصالح مشمول مقررات استاندارد اجباری به متقاضیان ارائه شده و پروانه ساخت با مضمون «بر اساس مصوبه هیأت وزیران استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد اجباری است» ممهور شود.

ب - در هنگام صدور پروانه ساختمانی و پس از آن به مالکان و مجریان در خصوص نحوه شناسایی و تهیه مصالح استاندارد اطلاعات لازم به صورت کتبی و شفاهی ارائه شود.

ج‌- در خصوص ضرورت استفاده از مصالح استاندارد، اطلاع رسانی عمومی به صورت مستمر از طریق تهیه آگهی‌های تبلیغاتی و فیلم انیمیشن، ... در رسانه‌های ارتباط جمعی و مطبوعات به خصوص روزنامه همشهری و هم‌چنین از طریق تابلوهای تبلیغات شهری صورت پذیرد.

د - سیاست‌های تشویقی برای استفاده‌کنندگان از مصالح استاندارد و سیاست‌های بازدارنده در خصوص متخلفان تدوین شود.

همچنین به منظور ساماندهی، توزیع و پخش مصالح و فراورده‌های ساختمانی استاندارد در سطح شهر تهران، همه رسانه‌های گروهی و به ویژه روزنامه همشهری و سازمان زیباسازی مجاز به قبول آگهی از تولید‌کنندگان مصالح ساختمانی فاقد پروانه استاندارد نیستند و لازم است قبل از قبول هرگونه آگهی، تصویر معتبر پروانه استاندارد واحد تولید‌کننده مطالبه و درصورت احراز در خصوص این‌گونه تبلیغات اقدام کنند.

کد خبر 72761

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز