پروتئین بدنسازی برای افراد لاغری که به دنبال افزایش وزن هستند، می‌تواند روش مناسبی باشد. البته اگر قبلا با پزشک خود مشورت کنید. در این مطلب ۴ روش تهیه پودر پروتئین بدنسازی آموزش داده شده است.

پودر پروتئین

به گزارش همشهری آنلاین، پروتئین بخش مهمی از رژیم غذایی شما را تشکیل می‌دهد. این ریزمغذی اساسی به تقویت و ترمیم کلیه نواحی بدن از جمله ماهیچه‌ها، استخوان‌ها، پوست و ناخن کمک می‌کند.

دستور تهیه اول

دو لیوان جو دوسر را درون دستگاه آسیاب کاملا پودر کنید. تخم چیا، تخم کتان و جوانه گندم را برای تقویت فیبر بیشتر، به همین شکل کاملا پودر کنید.

برای طعم بهتر، ۲ قاشق غذاخوری پودر کاکائو یا یک قاشق غذاخوری پودر قهوه فوری را به همراه یک دوم قاشق چایخوری پودر وانیل مخلوط کنید. مخلوط تمام این مواد را باید به قدری آسیاب کنید که یک پودر نرم و یکدست حاصل شود. آن را باید در یخچال و در ظرف شیشه‌ای دربسته نگهداری کنید.

دستور تهیه دوم

یک و نیم پیمانه پودر شیر خشک

نصف پیمانه بادام هندی، زمینی، یا درختی

نصف پیمانه جو دوسر

یک چهارم پیمانه دانه کینوا

یک چهارم پیمانه شاهدانه

تمام مواد را در دستگاه آسیاب خانگی، به خوبی پودر کنید. یک سوم پیمانه از این پودر حاوی تقریباً ۱۰ گرم پروتئین است. در یخچال نگه‌داری کرده و با شیر، اسموتی و یا آب میل کنید.

دستور تهیه سوم

۱ قاشق غذاخوری برنج قهوه ای 

۱ قاشق غذاخوری گندم یا سویا آجیلی

۱ قاشق غذاخوری نخودچی

۱ قاشق غذاخوری کینوا

برنج قهوه ای و گندم را برای مدت کمی خیس کرده، سپس روی یک پارچه تمیز آب اضافی آن را بگیرید. حالا کمی تفت دهید تا دانه‌ها خشک و ترد شوند. تمامی مواد را به خوبی آسیاب کرده و با هم ترکیب کنید. برای طعم بهتر می‌توانید از پودر دارچین، جورهندی یا زنجبیل و کمی وانیل استفاده کنید.

دستور تهیه چهارم

۱/۴ پیمانه تخم شاهدانه

۱/۴ پیمانه تخم کدو خام

۱/۴ پیمانه تخمه آفتابگردان خام

۱/۴ پیمانه تخم کتان

۱/۴ پیمانه تخم چیا

در یک تابه‌ بزرگ، شاهدانه را کمی تفت دهید. تا حالت خامی آن گرفته شود. کنار بگذارید تا خنک شود.‌ به همین شکل و به صورت جداگانه، دانه‌های دیگر را تفت دهید. هیچگاه با هم مخلوط نکنید چون زمان آماده‌سازی هر کدام با دیگری متفاوت است. و ممکن است برخی از آن‌ها بسوزند. به یاد داشته باشید که اصلا نباید روغن اضافه کنید. و در تابه‌ی بدون روغن باید دانه‌ها را گریل کنید. هرکدام از دانه‌ها تقریبا بین ۳ تا ۵ دقیقه زمان می‌برند.

تمامی مواد را کاملا پودر کرده و با هم مخلوط کنید. برای طعم بهتر می‌توانید از پودر کاکائو یا قهوه استفاده کنید. پودر را در یخچال نگهداری کنید.

نکته مهمی که باید به آن توجه کنید

در مصرف پودرهای پروتئین تعادل را رعایت کنید. به طور کلی، بهتر است پروتئین زیادی مصرف نکنید. زیرا این امر می‌تواند فشار زیادی به کلیه‌ها وارد کند. همچنین داشتن یک رژیم غذایی سرشار از پروتئین و افراط در دریافت پروتئین می‌تواند مشکلات جدی برای قلب شما ایجاد کند و یا حتی ممکن است باعث بروز مشکلات گوارشی شوند. پس به میزان متعادل و با مشورت پزشک و ترجیحا از پودرهای طبیعی خانگی استفاده کنید.

منبع: بهداشت نیوز 

کد خبر 711925

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha