همشهری آنلاین: رئیس قوه‌ قضاییه خواستار توجه جامعه بین‌المللی ملت‌ها و دولت‌های مسلمان به جنایت‌های غزه و حمایت از مردم مظلوم فلسطین شد.

به گزارش ایسنا آیت‌الله هاشمی شاهرودی دوشنبه (18 آذر) در جلسه‌ عالی مسئولان قضایی با تاکید بر این‌که " مسلمانان جهان باید به وظیفه انسانی اسلامی خود در حمایت از مردم غزه عمل کنند" افزود: این‌گونه جنایت‌ها که نظیر آن در تاریخ کمتر دیده شده است، قطعا موجب مقاومت بیشتر و گسترش انتفاضه خواهد شد و این سختی‌ها و ناملایمات مردم مظلوم فلسطین را آبدیده خواهد کرد.

وی تاکید کرد: اکنون چهره‌ نظام سلطه در جهان منفور شده و این حرکت‌های مفتضحانه و موضع‌گیری‌های دارای تناقض فاحش درخصوص مسائل مختلف از سوی اردوگاه استکباری غرب وجدان همه‌ انسان‌های آزاده جهان را بیدار کرده است.

وی خواستار موضع‌گیری قاطع کشورهای عربی درخصوص جنایت صهیونیست‌ها در غزه شد.

رئیس قوه‌ قضاییه در ابتدای این جلسه با تبریک عید سعید قربان و عید سعید غدیر گفت: امیدواریم زائران خانه‌ خدا به سلامتی و در کمال عرفان و شکوه معنوی به کشور بازگردند.

وی با اشاره به این‌که " پیام مقام معظم رهبری به حجاج بسیار ارزنده و پرفیض امیدوارکننده و امیددهنده بود" گفت: بحمدالله امروز ایده‌های امام راحل و سیاست‌های هوشیارانه مقام معظم رهبری در دنیا زنده و مورد استقبال فراوان قرار گرفته است و در حقیقت اسلام ناب امروز در جهان زنده شده است.

در ادامه این جلسه موادی دیگر از لایحه‌ حمایت از کودکان و نوجوانان تصویب شد.

ماده 31 علاوه بر جهات قانونی برای شروع به تعقیب به شرح مندرج در قانون آیین دادرسی کیفری موارد زیر نیز از جهات قانونی برای شروع به تعقیب با اتخاذ تدابیر حمایتی مقرر در این قانون می‌باشد:

1-اعلام کودک و نوجوان

2- گزارش‌ها و درخواست‌های مکتوب یا شفاهی و نامه‌هایی که هویت گزارش دهندگان و نویسندگان آن‌ها مشخص نیست در صورتی که دارای قراین معقول و متعارف باشد.

ماده 32 تمامی جرایم مذکور در این قانون جنبه‌ عمومی داشته و بدون شکایت شاکی خصوصی قابل تعقیب می‌باشد و در صورت گذشت شاکی خصوصی تعقیب موقوف نخواهد شد.

تبصره: والدین اولیا و یا سرپرستان قانونی افراد نابالغ در غیر مواردی که خود مرتکب جرم شده یا در ارتکاب آن مداخله دارند، حق اعلام گذشت دارند. این امر موجب مختومه شدن پرونده و صرفا می‌تواند از موجبات تخفیف باشد.

کد خبر 70348

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز