همشهری آنلاین آیت الله هاشمی شاهرودی در پیامی به همایش دست اندرکاران مبارزه با موادمخدر شرق مواد مخدر را از اهرم‌های ناتوی فرهنگی و براندازی نرم برشمرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در پیام رئیس قوه قضائیه، موضوع مواد مخدر و روان گردان و ابعاد گسترده و تبعات بسیار منفی و شوم آن خصوصا برای نسل جوان به عنوان یکی از چالش‌های جدی نظام اسلامی در طول سه دهه گذشته مطرح شده است.

رئیس قوه قضاییه در این پیام افزود: پیامدهای نامطلوب این امر دستگاههای حکومتی، قضایی، نیروی انتظامی و ارگانهای دیگر را درگیر ساخته و هزینه های فراوانی را متوجه نهادهای مسئول نموده است.

هاشمی شاهرودی تصریح کرد: این فاجعه مخرب و ضد انسانی عمدتا از خارج از مرزهای جمهوری اسلامی بر ملت مظلوم ما تحمیل شده و خسارتهای فراوان مادی و معنوی آورده و دشمنان و بدخواهان امنیت ملی، اجتماعی  و خانوادگی ایران اسلامی، کیان ملت و عرض و ناموس ما را هدف گرفته است.

رئیس قوه قضائیه دراین پیام همچنین از مواد مخدر به عنوان یکی از اهرمهای ناتوی فرهنگی و براندازی نرم یاد کرد و با اشاره به تلاشهای فراوان قضایی، امنیتی، انتظامی، بهداشتی، درمانی و فداکاریهای انجام شده گفت: عمق فاجعه، صحنه جنگی تمام عیار و خانمانسوز و ویرانگر و برانداز نسل را به تصویر کشیده که روند نگران کننده آن به ویژه با اشغال افغانستان همچنان رو به تزاید گذاشته است.

در پیام هاشمی شاهرودی آمده است: دستهای آشکار و پنهان دشمن و توطئه گران با اهداف سیاسی وامنیتی و براندازی و تبهکاری و سودجویی، مکررا به آن دامن می‌زنند. این در حالی است که نیروهای ناتو در افغانستان حضور داشته و به رغم تعهدات بین‌المللی خود در زمینه اقدامات مناسب برای کشت جایگزین و مقابله با مافیای بین‌المللی، گامی برنداشته اند و راهی نگشوده اند.

رئیس قوه قضائیه افزود: بحث بهداشت قضایی یکی از موثرترین سیاستها و راهبردهایی است که درباره جرایم سنگین و سازمان یافته بویژه مواد مخدر و قاچاق سلاح ومهمات و مشروبات الکلی باید با قاطعیت و جدیت پیگیری شود.وی همچنین استفاده از تمام ظرفیتها و امکانات و فناوریهای پیشرفته و نوین در انسداد و کنترل مرزها را مورد تاکید قرار داده است.

آیت‌الله شاهرودی از دستگاههای ذیربط خواسته است با جدیت و قاطعیت نسبت به کشت، تولید، ترانزیت و تجارت مواد مخدر در منطقه و نیز انواع گوناگون مواد مخدرسنتی و صنعتی و پیش سازهای آن تمام توان خود را صرف مبارزه با باندهای مافیای مواد مخدر کنند.

وی تاکید کرد: دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی نیز باید با قاطعیت هرچه تمامتر نسبت به شناسایی سرشبکه ها وشبکه‌های مافیایی و عناصر اصلی فساد اقدام و آنان را به مراجع قضایی بسپارند.

رئیس قوه قضاییه در پیام خود از دادسراها، دادگاهها و مراکز قضایی نیز خواستار پیگیری همه جانبه، بدون ملاحظه و دقیق و صدور رای احکام متقن و اجرای قانونمند آن شده است.

در ادامه این پیام هاشمی شاهرودی، فراهم کردن تمهیدات لازم برای ایجاد مراکز بهداشتی و درمانی به منظور درمان بیماران و معتادان و بازپروری و بازگشت آنها به جامعه را مورد تاکید قرارداده است. وی دراین پیام همچنین تلاش گروههای مرجع اجتماعی برای ارتقا آگاهی عمومی در مورد این فاجعه بزرگ را خواستار شده است.

رئیس قوه قضائیه همچنین با تاکید بر پیگیری برنامه‌های تدوین شده در زمینه مبارزه با مواد مخدر خواستار جلوگیری از اطاله دادرسی، رعایت حقوق متهم، عدم خدشه بر اعتبار امر مختومه، توجه به مصالح ملی، آزمایش مواد مخدر مکشوفه و تعیین وکیل برای متهم شده است.

در پایان پیام هاشمی شاهرودی آمده است ؛ توجه به سیاستهای ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و برنامه ریزی برای دهه آینده کشور و عزم و اراده در راستای کاهش تقاضا، مقابله جدی با مافیای مواد مخدر و سلامت و صیانت عمومی در برابر خطرات آن در این پیام مورد تاکید قرار گرفته است.

این همایش با حضور دست اندرکاران قضایی، انتظامی و اطلاعاتی و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استانهای کرمان، سیستان و بلوچستان، یزد، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و هرمزگان به مدت دو روز در کرمان برگزار شد.

کد خبر 73771

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز