همشهری آنلابین معاون اول رئیس جمهور با اشاره به تلاش‌های بدخواهان برای جلوگیری از هسته‌ای شدن ایران، گفت:

 بدخواهان ملت و دولت ایران تلاش زیادی کردند تا مانع دسترسی ایران به دانش و فناوی صلح آمیز انرژی هسته‌ای شوند‌، اما به لطف خدا ناگزیر شدند ایران هسته‌ای را بپذیرند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، پرویز داودی روز یکشنبه 10 آذر در جشن طلایه داران عرصه صنعت، با اشاره به بحران مالی در غرب تصریح کرد: فروپاشی شوروی و غرور و تکبر ناشی از آن، چنان این دیوانه (بوش) را سرمست کرد که به گرداب افغانستان و عراق افتاد و کشتی آنها به گل نشست.

وی خاطرنشان کرد: آنها با روحیه فرعونی خود، چشم بر روی حقایق بستند و ما امروز شاهد هستیم که آمریکا در مساله خاورمیانه، افغانستان و عراق ناکام مانده است و به خاطر وجود اشغالگران معضل بزرگی در عراق و افغانستان شاهد هستیم.

معاون اول رئیس جمهور اظهار داشت: امروز بحران فلسطین و جنایت‌هایی که در غزه صورت می‌گیرد نشانه ناکارآمدی آشکار آمریکا در حل بحران منطقه خاورمیانه است.

داودی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: آمریکا بعد از گذشت دو دهه از زمان جنگ سرد خیال می‌کرد که حریف دیرینه خود یعنی شوروی را مغلوب کرده است اما امروز متوجه شده است که روسیه‌ای قدتمندتر از گذشته در برابر او قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین ما امروز شاهدیم که کشور چین، در مسایل اقتصادی گوی سبقت را از آمریکا ربوده است و این کشور به خاطر خوی استکباری و روحیه چپاولگری‌اش در همه بخش‌ها و عرصه‌ها در حال فروپاشی و اضمحلال است.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: امروز خوشبختانه انقلاب اسلامی که دشمن دیرینه فکری، نظری، ماهوی و ذاتی شیطان بزرگ است روز به روز با اقتدار در عرصه خاورمیانه، منطقه و جهان ظاهر می‌شود.

به گفته وی اکنون ایران به قدرت برتر منطقه‌ای تبدیل شده و به امید خدا به زودی قدرت برتر جهان نیز خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در عرصه دانش و فناوری صلح آمیز هسته‌ای تصریح کرد: در زمانی که ما توانایی راه اندازی 20 دستگاه سانتریفیوژ را داشتیم آنها مدام ما را به انجام حمله نظامی تهدید می‌کردند.

اکنون که بیش از 5 هزار دستگاه سانتریفیوژ ما فعال است، آنها مجبورند که ایران هسته‌ای را بپذیرند.

وی با اشاره به تاثیرگذاری بالای جمهوری اسلامی در معادلات منطقه‌ای خاطرنشان کرد: امروز آنها نمی‌توانند هیچ تصمیمی بدون حضور ایران در مسایل خاورمیانه از جمله در خصوص بحران عراق و افغانستان بگیرند.

داودی اظهار داشت: امروز تفکر جمهوری اسلامی در منطقه و آمریکای لاتین و بسیاری از کشورهای دیگر گسترش یافته و این نشان از اقتدار و قدرت ملت ایران است که با اتکا به خداوند و اهل بیت به دست آمده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با تقدیر از خدمات ارزنده فعالان بخش صنعت تصریح کرد: در چشم انداز جمهوری اسلامی بهبود کار و تولید بر مبنای دانایی و نگاه کردن به نیروهای کار با دانش روز دنیا جزء سیاست‌ها و برنامه‌های اصلی دولت است.

معاون اول رییس جمهور، با اشاره به مشکلات و موانع موجود در بخش صنعت کشور اظهار داشت: مشکلات و موانع اصلی شناسایی شده و یکی از مهمترین مسایل آن که مربوط به اعتبارات بانکی و سرمایه در گردش در یک کمیته خاص مورد ارزیابی قرار گرفته است و امیدواریم با رفع این موانع، شاهد توسعه و رشد در بخش تولید و صنعت کشور باشیم.

کد خبر 69714

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز