چهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۸:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران بااعلام اینکه در 20 فروردین ماه اخبار خوش جدیدی از پیشرفت هسته‌ای ایران منتشر خواهد شد

از فعالیت 6000 دستگاه سانتریفیوژ در تاسیسات نطنز و نصب سانتریفیوژهای پرسرعت‌تر در این تاسیسات خبر داد. به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به بوشهر، رضا آقازاده رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس خبری مشترک با سرگئی کرینکو رئیس روس اتم که درمحل نیروگاه اتمی بوشهر در حال برگزاری است، اعلام کرد: ما در تاسیسات نطنز در حال حاضر 6 هزار سانتریفیوژ در حال کار داریم که از سال آینده این میزان را افزایش خواهیم داد.

وی در واکنش به گزارش اخیرمحمد البرادعی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: اینکه آژانس به سیاق خود بخواهد وضعیت دنیا را آرام یا متشنج نشان دهد، تاثیری در فعالیت ما ندارد.

رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران  تاکید کرد: ما در سرعت و فعالیت و نصب سانتریفیوژها در نطنز تغییری نداشته‌ایم و طبق برنامه خود تا 5 سال آینده 5 هزار سانتریفیوژ در این تاسیسات نصب خواهیم کرد.

وی خبر داد: به زودی نسل جدید دستگاه‌های سانتریفیوژ که در نظر تکنولوژی و سرعت به روزتر از نسل قبل هستند، در تاسیسات هسته‌ای نطنز نصب خواهند شد.

آقازاده بار دیگر تاکید کرد: برنامه هسته‌ای ایران تابع شرایط سیاسی نیست.

رئیس سازمان انرژی اتمی اعلام کرد که در روز ملی انرژی هسته‌ای 20 فروردین ماه  اخبار خوشی از پیشرفت های جدید هسته ای ایران اعلام خواهد شد.

کد خبر 76007

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز